Melding 'Smartcard ongeldig'

  • Om televisie via CanalDigitaal te kunnen kijken, heb je diverse onderdelen nodig. Een satellietschotel met een ontvangstkop, de juiste kabels, een ontvanger en een smartcard met een geldig abonnement. Sluit je de onderdelen niet goed op elkaar aan, dan kan het zijn dat je geen tv kunt kijken of radio luisteren. Gelukkig heb je bij CanalDigitaal de minste storing in vergelijking met alle andere tv-providers volgens de Consumentenbond (Provider Monitor Onderzoek, juni 2013), maar ook bij jou kan er iets mis gaan. Wil je televisie kijken, maar krijg je de melding 'smartcard ongeldig' in je scherm? Waarschijnlijk zit je smartcard dan niet goed in de ontvanger.

    Smartcard verkeerd geplaatst
    Als je smartcard niet goed in de ontvanger is geplaatst, kan de ontvanger de chip die erop zit niet goed uitlezen. Dit kan ervoor zorgen dat je de melding 'smartcard ongeldig' te zien krijgt. Heb je een satellietontvanger van CanalDigitaal? Let er dan op dat je de smartcard met de chip naar beneden in de ontvanger moet stoppen. Draai de kaart indien nodig om en zorg er bovendien voor dat hij ver genoeg in de ontvanger zit. Bij sommige van de gecertificeerde ontvangers moet de smartcard juist met de chip naar boven geplaatst worden. Heb je een insteekkaart (CI-module) van CanalDigitaal? Dan dien je de smartcard altijd met de chip naar boven te plaatsen.

    Onderstaand vind je een film over de storing 'smartcard ongeldig':

CanalDigitaal® is een merk gebruikt door M7 Group S.A. | Rue Albert Borschette 2, L-1246 Luxembourg | 

R.C.S. Luxembourg : B 148.073 | Vestigingsvergunning n° 00143760/1 | Algemene voorwaarden | Privacy & Disclaimer | Over ons