Smartcard heractiveren

  • Iedere maand ontvang je automatisch een heractivatiesignaal om jouw kijkrechten actueel te houden. Met een M7-/Philips-ontvanger volstaat het om gedurende een half uur af te stemmen op kanaal 14: CanalDigitaal Info & Nieuws. Zap ondertussen niet naar een andere zender. De kijkrechten worden dan ververst. Na een half uur zap je naar een zender in je abonnement om te controleren of je kijkrechten ververst zijn. Een aanvraag voor een heractivatiesignaal via onderstaande functie is dan niet nodig!

    Signaal gemist? Dan krijg je de melding 'U heeft geen rechten voor deze zender' of ‘Access denied’ in beeld te zien op alle abonnementszenders.

    Heractiveer je smartcard hieronder door jouw smartcardnummer in te vullen. Zorg ervoor dat jouw smartcard op de juiste wijze in jouw ontvanger geplaatst is voordat je een heractivatiesignaal aanvraagt. Zorg er ook voor dat jouw satellietontvanger aan staat op kanaal 14: CanalDigitaal Info & Nieuws en wissel ondertussen niet van zender. Binnen een half uur zijn jouw kijkrechten ververst en kun je weer kijken.

    Er zijn 3 manieren om te heractiveren:

    • online heractivatie: vul nu jouw kaartnummer en de beveiligingscode in en klik op ‘Heractiveren’.
    1. bellen: bel onze heractivatielijn op 035 - 6 477 477 (normaal tarief) en binnen 30 minuten heb je weer beeld.
    2. sms: stuur je smartcardnummer zonder spaties naar 06 - 44 300 300 (normaal tarief). Je ontvangt hierna geen bevestiging of overige berichten via sms.


    Smartcard Irdeto 2a    Smartcard Irdeto 2b

    Deze smartcards ( type: Irdeto) kunt u niet meer activeren.
    Ga naar smartcard omruilen voor meer informatie en een vervangingsaanbod.

    Heractivatie niet gelukt?

    Een nieuw heractivatiesignaal biedt geen uitkomst wanneer er een probleem is met (de uitrichting van) je ontvangstinstallatie. Controleer daarom eerst of je beeld ontvangt op de zender ‘CanalDigitaal Info & Nieuws’ (kanaal 14). Geen beeld op ‘Info & Nieuws’? Controleer dan eerst je ontvangstinstallatie en richt uw schotel opnieuw uit voordat je opnieuw een heractivatiesignaal aanvraagt. 

    Nadat met de heractivatie uw kijkrechten zijn ververst controleer je of je beeld ontvangt op de zender NPO 1 HD. Heb je zowel beeld op ‘CanalDigitaal Info & Nieuws’ en op NPO 1 HD? Dan ontvang je zowel het signaal van de ASTRA 1-satelliet op 19,2° oost als de ASTRA 3-satelliet op 23,5° oost. Merk je dat de ontvangst van bepaalde zenders vermindert bij verslechterde weersomstandigheden? Richt de schotel en ontvangstkop (LNB) dan nog iets preciezer uit op beide satellieten.

    Bekijk onze 'Veelgestelde vragen' voor oplossingen bij ontvangstproblemen.

CanalDigitaal® is een merk gebruikt door M7 Group S.A. | Rue Albert Borschette 2, L-1246 Luxembourg | 

R.C.S. Luxembourg : B 148.073 | Vestigingsvergunning n° 00143760/1 | Algemene voorwaarden | Privacy & Disclaimer | Over ons