Recreatieset (her)installeren


  • Recreatieseizoen CanalDigitaal: 21 maart tot en met 21 september!

    21 maart start het recreatieseizoen weer bij CanalDigitaal en dat houdt in dat u als abonnee van het Recreatie-pakket weer uw volledige pakket aan zenders kunt ontvangen van CanalDigitaal.

    Heeft u uw satellietset even niet meer gebruikt? Bent u misschien vergeten hoe het installeren ook alweer ging of heeft u uw set al geïnstalleerd, maar heeft u geen beeld?

    Download hier een pdf bestand met tips en wetenswaardigheden over TV kijken via de satelliet op vakantie.

    Hieronder vindt u aanvullende informatie.

    Stap 1: Opstellen en controleren van uw ontvangstinstallatie

    Stel uw schotelset op zoals u dat gewend bent. Houd er rekening mee dat uw schotel "vrij zicht" moet hebben op het zuiden.

    Plaats de smartcard in uw ontvanger en controleer of u beeld heeft op de zender 'Info & Nieuws' (kanaal 14, controle ontvangst van ASTRA 1-satelliet op 19,2° Oost) en op de zender TV Oost (kanaal 77, controle ontvangst van ASTRA 3-satelliet op 23,5° Oost). Heeft u geen beeld op deze zenders, richt dan de schotel opnieuw uit.

    Wanneer u in Nederland op vakantie bent, is de kantelhoek (elevatiehoek) van de schotel 29º. Hoe verder u in het zuiden van Europa bent, des te verder u de schotel achterover dient te kantelen. Stel de beugel achter de schotel af op de elevatiehoek die het dichtst bij uw bestemming ligt.

    TIP: Er bestaan handige apps om u te helpen bij het uitrichten van uw satellietset: Dishpointer of SatFinder. Handleidingen vindt u op onze pagina met downloads.
     

    Ontvangstbereik
    CanalDigitaal levert standaard een schotelantenne van 64 centimeter doorsnede met een dubbele ontvangstkop (Duo-LNB) die speciaal voor dit formaat schotelantenne ontworpen is.

    Klik hier voor het ontvangstbereik van het satellietsignaal met deze apparatuur.

    Gaat u op vakantie buiten het gele gebied dat wordt begrensd door de lijn met het getal ‘64’? Dan raden wij u aan om een specialistische satellietdealer te benaderen voor een maatwerkoplossing met een schotel groter dan 64 centimeter (en een bijbehorende LNB).

    Stap 2: Inladen van de zenderlijst

    Omdat de afgelopen tijd meerdere zenders van frequentie zijn gewijzigd, dient u de zenderlijst in uw ontvanger opnieuw in te laden. De satellietontvangers van CanalDigitaal doen dit automatisch (zet de ontvanger met de smartcard op de juiste manier geplaatst even uit en weer aan).

    Bij andere typen ontvangers gaat u naar het gebruikersmenu om handmatig de nieuwe zenderlijst in te laden.

    Ook zou het kunnen dat uw ontvanger een software-update nodig heeft. In de meeste gevallen merkt u niets van het updaten van de software. De ontvanger laadt de software in, nadat deze circa 5 minuten in stand-by heeft gestaan. Gaat het inladen van de nieuwe software bij uw ontvanger niet automatisch? Raadpleeg dan uw handleiding, de website van uw fabrikant of stel uw vraag bij uw verkooppunt.

    Let op! Nadat u de nieuwe zenderlijst heeft ingeladen, stemt u af op de zender SBS 6.

    SD-zenders verdwijnen
    CanalDigitaal stopt in 2016 met doorgeven van de populaire Nederlandse zenders in SD-kwaliteit (via de satelliet ASTRA 19,2 oost).

    Aan zenderpakketten die alleen beschikten over SD-versies van deze Nederlandse zenders (NPO 1, 2 en 3, RTL 4, 5, 7 en 8, SBS6, Net5 ) zijn eind 2015 al de HD-versies toegevoegd. Deze zijn te ontvangen via ASTRA 23,5 oost.

    Om straks geen programma te missen en geen meldingen te krijgen, raden wij u aan om zo snel mogelijk de SD-zenderlijst te vervangen door de HD-zenderlijst. >> zie ook www.canaldigitaal.nl/eindesd

    Stap 3: Aanvragen heractivatiesignaal via internet, SMS of telefoon

    Als u gebruik maakt van de oranje smartcard (Mediaguard3) wordt er automatisch een heractivatiesignaal verstuurd naar uw ontvanger. Laat de smartcard in de ontvanger zitten en laat de televisie afgestemd staan op de zender SBS 6. Binnen het uur heeft u weer beeld.

    Maakt u gebruik van een ander type smartcard, of ziet u de melding ‘Geen rechten’ of ‘Access denied’ in beeld op zenders in uw abonnement, vraag dan een heractivatiesignaal aan via deze pagina, per SMS of door te bellen. Zorg ervoor, dat al tijdens het aanvragen van het signaal de smartcard op de juiste manier in uw ontvanger is geplaatst en laat de televisie afgestemd staan op SBS 6. Binnen het uur is uw smartcard geheractiveerd.

    Online uw smartcard heractiveren


    1. Selecteer hieronder het juiste type smartcard en vul uw smartcardnummer in.
    2. Vul de beveiligingscode in.
    3. Bevestig met een druk op de knop 'her-activeren'.

    Binnen het uur heeft u weer beeld (mits er geen problemen zijn met uw ontvangstinstallatie). Wissel niet van zender, omdat hierdoor de verzending van het heractivatiesignaal verstoord kan worden.

  • Per SMS smartcard heractiveren: stuur met een mobiele telefoon een SMS met daarin uw smartcardnummer, zonder punten of spaties, naar:

    • 06 44 300 300 bij verblijf binnen Nederland (normaal tarief);
    • 0031 6 44 300 300 wanneer u in het buitenland bent (normaal tarief).

    Het activatiesignaal wordt direct verzonden nadat we uw SMS-bericht hebben ontvangen.
    U ontvangt geen bevestiging.
    Houd uw ontvanger op SBS6 totdat u beeld hebt. Dit is meestal binnen een half uur.

    Telefonisch uw smartcard heractiveren via de Heractivatielijn: Volg dan bovenstaande procedure en bel vervolgens de CanalDigitaal activatielijn: 035-6477477 (regulier tarief). Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar, ook vanuit het buitenland.

     

    Verouderde smardcards
    Maakt u nog gebruik van een oudere types smartcards (hieronder afgebeeld)? Deze smartcards zijn niet meer te heractiveren omdat ze niet meer worden ondersteund door de fabrikant:

    Smartcard Irdeto 2a Smartcard Irdeto 2b Smartcard Mediaguard 2a Smartcard Mediaguard 2b Smartcard Mediaguard 2c


    Neem contact op met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 – 9323 (€ 1 per gesprek) voor een nieuwe smartcard.

     

    Heractivatie niet gelukt?
    Controleer dan uw ontvangstinstallatie. Bij problemen met (de uitrichting van) uw ontvangstinstallatie, biedt het aanvragen van een heractivatiesignaal geen oplossing voor ontvangstproblemen.

    Controleer daarom eerst of u beeld ontvangt op de zender 'Info & Nieuws', voordat u een (her)activatiesignaal aanvraagt. Wanneer u geen beeld ontvangt op 'Info & Nieuws', dient u eerst uw ontvangstinstallatie te controleren en indien nodig uw schotel opnieuw uit te richten.

    Bekijk onze 'Veelgestelde vragen' voor oplossingen bij ontvangstproblemen.
     


    Vragen naar aanleiding van het heractiveren van uw recreatieset?

    Op werkdagen en op zaterdag belt u vanuit Nederland: 0900 – 9323 (€ 1 per gesprek). Vanuit het buitenland, dan kunt u met een mobiele telefoon, voorzien van nummerherkenning, bellen naar: 0031 35 646 6884 (lokaal tarief).

    Op 21 september eindigt het recreatieseizoen en ontvangt u weer alleen de vrij te ontvangen zenders op uw recreatie-smartcard.



    Handige links en tips:

CanalDigitaal® is een merk gebruikt door M7 Group S.A. | Rue Albert Borschette 2, L-1246 Luxembourg | 

R.C.S. Luxembourg : B 148.073 | Vestigingsvergunning n° 00143760/1 | Algemene voorwaarden | Privacy & Disclaimer | Over ons