CanalDigitaal

Smartcard-service

  • SmartcardJe hebt een smartcard nodig om te kunnen genieten van digitale tv via CanalDigitaal.

    Voor de aankoop van je smartcard en eventuele aanvullende smartcards om extra tv-toestellen aan te kunnen sluiten kun je terecht bij een van de verkooppunten of de hardware-shop van CanalDigitaal.

    Ben je nog geen klant van CanalDigitaal? Dan kun je kiezen voor een kant-en-klaar pakket met apparatuur in bruikleen tegen een zeer gunstig tarief. Klik hierboven op één van de knoppen: TV, TV + Internet, Alles in 1 of Pakket op maat.

    Lees meer over de voorwaarden met betrekking tot extra smartcards en het aansluiten van meer dan één tv-toestel.



    SmartcardEerste gebruik van je smartcard

    Je kunt je nieuwe smartcard online registreren. Tijdens het registratieproces kies je welke zenders je wilt ontvangen door een van de zenderpakketten van CanalDigitaal in te stellen op je smartcard.

    Een smartcard moet altijd worden geregistreerd voor het eerste gebruik. Doorgaans kun je binnen 60 minuten na afronding van het registratieproces al genieten van digitale televisie en digitale radio via CanalDigitaal. Direct na registratie krijgt je smartcard een activatiesignaal.



    SmartcardOpnieuw activeren (heractiveren van uw smartcard)

    Heb je de activatiepuls na registratie gemist? Of heb je langere tijd geen gebruik gemaakt van je smartcard waardoor je de maandelijkse heractivatiepuls bent misgelopen?

    Dan kun je de smartcard online heractiveren. Dit doe je als je geen beeld meer ontvangt op de zenders uit je zenderpakket, bijvoorbeeld omdat je de melding 'geen rechten voor deze zender' te zien krijgt.

    Zorg ervoor dat de smartcard op correcte wijze in de ontvanger is geplaatst, al op het moment dat je de heractivatie aanvraagt. Zet de ontvanger aan en stem af op SBS6. Je ontvangt dan binnen 60 minuten weer beeld op je televisie.



    SmartcardOude smartcard omruilen

    Er zijn nog verouderde smartcards in omloop waarmee u belangrijke (HD-)zenders mist. Bekijk hier onze aanbiedingen: wissel uw kaart eenvoudig via internet in. In veel gevallen is dat gratis. Controleer wel of uw huidige satellietontvanger geschikt is voor een Mediaguard3-smartcard.



    SmartcardErotische zenders aan- en uitzetten

    Heb je liever niet dat je kinderen per ongeluk langs de erotiekzenders in je zenderpakket zappen?

    Je kunt indien gewenst via Mijn CanalDigitaal (alle erotiekzenders uitzetten), het gebruikersmenu van je satellietontvanger (per zender uitzetten) of via de klantenservice (alle zenders uitzetten: 0900-9323, € 1 per gesprek) de erotiekzenders (tijdelijk) uitschakelen, zodat jij of anderen er niet mee geconfronteerd worden.



    SmartcardSmartcard activeren
    (let op: slechts eenmalig te gebruiken!)

    Om je kijkrechten te heractiveren (als je geen beeld meer hebt op de zenders in je zenderpakket) gebruik je de heractivatiefunctie op deze website.

    De activatiefunctie is slechts eenmalig te gebruiken. Gebruik je deze functie dan stuur je een activatiesignaal naar je smartcard, waarmee deze je een maand lang toegang geeft tot de zenders van CanalDigitaal. Een activatiesignaal wordt standaard verstuurd als je de smartcard registreert en een abonnement op een zenderpakket kiest. Wordt je na dit moment dat je instapt als klant bij CanalDigitaal geconfronteerd met beelduitval, vraag dan een heractivatiesignaal aan.

CanalDigitaal® is een merk gebruikt door M7 Group S.A. | Rue Albert Borschette 2, L-1246 Luxembourg | 

R.C.S. Luxembourg : B 148.073 | Vestigingsvergunning n° 00143760/1 | Algemene voorwaarden | Privacy & Disclaimer | Over ons