CanalDigitaal

Wijziging uitzendtechniek

  • Vanaf 2012 worden steeds meer zenders in een nieuwe uitzendtechniek uitgezonden.

    Om zenders te kunnen blijven ontvangen dienen zowel de kop aan je schotel als de schotelantenne zelf goed uitgericht te staan.
    Merk je dat je recent een verminderde ontvangst hebt van de zenders één, Canvas, Ketnet, Nederland 3 HD, RTL5 HD, RTL7 HD, NET5 HD, één HD, Canvas HD, Veronica/DisneyXD HD? Lees verder voor instructies hoe je de storing kunt oplossen.

    Al eerder wijzigden de volgende zenders van uitzendtechniek:
    Nederland 1 HD, Nederland 2 HD, SBS6 HD, RTL 4 HD, RTL 8 HD / Penthouse HD, Discovery HD Showcase, National Geographic Channel HD en Brava HD, Boomerang, FoxLife, Discovery Science, Investigation Discovery Science, Investigation Discovery, HumorTV, Holland Doc, Zappelin/Zapp 24, Eredivisie Live 1 HD, Journaal 24/Best 24, Body in Balance, Disney Channel Benelux en Private Spice.

    Zie je bij deze zenders de schermmelding "Geen signaal" in beeld? Of juist blokjes of strepen die voor een verminderde beeldkwaliteit zorgen? Controleer eerst of je beeld hebt op de zender Nederland 3 (HD). Heb je net als bij de hierboven vermelde zenders geen beeld op deze zender? Ga dan naar onze Veelgestelde Vragen op de Klantenservicepagina om je storing op te lossen. Kies op die pagina voor 'Start de Online Hulp: los je storing op'.

    Je hebt geen beeld op Nederland 3 HD (kanaal 3 of 103 van de standaard zenderlijst)? Controleer vervolgens of je beeld hebt op TV Oost, op kanaal 77.Heb je beeld op TV Oost, maar slecht of geen beeld op Nederland 3 HD? Dan is de uitrichting van je schotel niet voldoende (geweest). Neem contact op met onze klantenservice of een satellietdealer. De gegevens en adressen vind je onderaan deze pagina.

    Heb je geen beeld op Nederland 3 HD, RTL5 HD, RTL7 HD, NET5 HD, één HD, Canvas HD, Veronica / DisneyXD HD, met de melding "Geen Signaal", volg dan eerst het stappenplan hieronder om de storing op te lossen:

    Stap 1: Laad de nieuwe zenderlijst in!

    Ontvangers van CanalDigitaal laden automatisch de nieuwe zenderlijst in. Dit zijn de merken/typen: Philips DSR7121, DSR7141 en DSR8121 en M7 DSR 8141 en M7 SAT801.

    Laadt je satellietontvanger niet automatisch de nieuwe zenderlijst in?

    Bekijk dan onderstaande instructievideo over het handmatig inladen van een zenderlijst in je ontvanger. Je hebt daarbij de keuze tussen de SD- en de HD-zenderlijst. Kies voor de HD-zenderlijst als je zowel over een HD-ontvanger als een dubbele kop (DUO-LNB) aan je schotelantenne beschikt. Krijg je na het inladen van de zenderlijst nog steeds de melding "Geen signaal"? Kijk dan bij stap 3.


    Meer informatie over het handmatig inladen van nieuwe zenderlijst voor andere typen satellietontvangers vind je op de website www.ikverhuismee.tv of op de website van de fabrikant van je ontvanger.

    • Maak je gebruik van een CI-module of insteekkaart als satellietontvanger?
      Krijg je na het inladen van de nieuwe zenderlijst een melding op je scherm "Gecodeerd signaal"? Ga dan door naar stap 2.
    • Heb je een ander type ontvanger en zie je geen melding "Gecodeerd signaal"?
      Ga dan direct door naar stap 3.  


    Stap 2: Je krijgt een melding "Gecodeerd signaal" op je scherm?

    Maak je gebruik van een standaard satellietontvanger?
    Kijk dan in de handleiding van je ontvanger of raadpleeg de website van de fabrikant van de ontvanger over hoe je nieuwe software kunt inladen.

    Maak je gebruik van de CI-module (insteekkaart) van CanalDigitaal?
    Download dan hieronder een instructie voor het inladen van nieuwe software, of bekijk de video met instructies.

    Download instructie voor het inladen van nieuwe software voor de CI-module


    Stap 3: Controleer of je schotelantenne en DUO-LNB nog goed uitgericht staan.

    Harde wind en extreem weer kunnen er in de loop van de tijd voor gezorgd hebben dat je schotel niet meer helemaal goed uitgericht staat. Vanaf 18 september 2012 merk je dan ineens dat het beeld wegvalt of dat de kwaliteit minder is geworden.

    Bekijk de video over het opnieuw uitrichten van je schotelantenne of lees de instructies uit het pdf-bestand dat voor jou van toepassing is:

    Instructies voor het heruitrichten van de standaard schotelantenne
    Instructies voor het heruitrichten van de TripleSat-schotelantenne

     

    Heb je na het volgen van dit stappenplan nog geen beeld of heb je nog steeds last van een verminderde beeldkwaliteit?

    Neem contact op met de klantenservice van CanalDigitaal voor informatie om je storing te verhelpen, of vraag een satellietdealer om je te helpen. Klik op het kaartje voor een overzicht van verkooppunten.

     

     
    Verkooppunten-locator

    Kom je er niet uit? Neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag om de storing te verhelpen.

    Telefoon: 0900 – 9323 (€ 0,15 ct. p/min.)

     

    Veelgestelde vragen:

    1. Wat is er veranderd aan de uitzendtechniek bij sommige tv-zenders?

    Met de nieuwe uitzendtechniek kan meer informatie worden verstuurd. Zo kan CanalDigitaal meer (HD-)zenders doorgeven en maken we efficiënter gebruik van de beschikbare bandbreedte van de satellieten met behoud van kwaliteit.

    2. Wanneer is deze nieuwe uitzendtechniek in gebruik genomen?

    Sinds 18 september 2012 is een aantal zenders in een nieuwe techniek gaan uitzenden. In de loop van 2013 worden steeds meer zenders met deze uitzendtechniek uitgezonden.

    3. Om welke tv-zenders gaat het?

    Zie voor een actueel overzicht de genoemde zenders bovenaan deze pagina.

    4. Hoe merk je dat de uitzendtechniek voor een aantal zenders gewijzigd is?

    De meeste klanten van CanalDigitaal merken niets van de wijziging. De satellietontvangers van CanalDigitaal laden automatisch de zenderlijst voor de nieuwe uitzendtechniek in. Informatie over het handmatig inladen van zenderlijsten in ontvangers vind je op www.ikverhuismee.tv.

    Als je schotel niet meer helemaal goed uitgericht staat kan de beeldkwaliteit verminderd zijn of je ziet een bepaalde schermmelding. Volg het stappenplan om de storing op te lossen.


    Downloads

    Alle instructievideo's

    Naar de klantenservicepagina.

     

CanalDigitaal™ is een merk van M7 Group S.A. | Rue Albert Borschette 2, L-1246 Luxembourg |
R.C.S. Luxembourg : B 148.073 | Vestigingsvergunning n° 00143760/1 | Algemene voorwaarden | Privacy & Disclaimer | Over ons