Ik ga verhuizen, wat moet ik veranderen voor mijn abonnement?

Ga je verhuizen naar een nieuw huis en verhuist je satelliet-tv mee? Je hoeft dan alleen je adres aan te passen. We leggen je graag uit hoe je dit zelf snel doet. Het kan ook zo zijn dat je nieuwe woning al satelliet-tv heeft. Wat moet je dan doen? We leggen het graag voor je uit!

We beginnen met het meeverhuizen van je abonnement naar je nieuwe woning. Dit is heel makkelijk. Of je nou verhuist naar een rijtjeshuis, villa of hutje op de hei: zo lang de schotel vrij zicht heeft, heb je beeld. Een adreswijziging is daarom een fluitje van een cent, want satelliet-tv is in Nederland niet afhankelijk van waar je precies woont.

Verhuizen met satelliet-tv: adreswijziging doorgeven

Het enige dat je daarom hoeft te doen is de adreswijziging door te geven aan Canal Digitaal. Zelf zorg je in je nieuwe huis ervoor dat de schotel goed staat uitgericht. Dit kun je zelf doen, maar als je er niet uitkomt zijn er ook professionals die je daarbij kunnen helpen. De adreswijziging geef je door via Mijn Canal Digitaal. Hoe? Zo!

  • Ga op je computer naar Mijn Canal Digitaal.
  • Je ziet meteen jouw gegevens. Druk daaronder op ‘Wijzigen’.
  • Naast ‘Adres’ kun je nu jouw adres wijzigen.
  • Vul je nieuwe adres in.
  • Druk daarna op opslaan.
  • Klus geklaard! Je hebt nu jouw adreswijziging doorgevoerd.

Ik ga verhuizen en mijn nieuwe woning heeft al satelliet-tv

Verhuis je naar een woning die al satelliet-tv heeft? Je kunt dan het contract overnemen van de vorige bewoner. Vul hiervoor samen met de vorige bewoner het ‘Overname Smartcard’-formulier in. Je kunt dan meteen kiezen welk hoofdpakket je neemt en of je eventueel aanvullende zenderpakketten wil nemen. Zorg ervoor dat het formulier door zowel jezelf als de vorige abonnementhouder is ondertekend. Daarna kun je ‘m opsturen naar het volgende adres:

Canal Digitaal
t.a.v. Afdeling smartcard-mutaties
Postbus 444
1200 JJ Hilversum

Wat als mijn nieuwe woning wél een schotel, maar geen verdere apparatuur heeft?

Het is ook mogelijk dat je nieuwe woning wél al een schotel, maar nog geen overige apparatuur heeft. Geen probleem. Je kunt de aanvullende apparatuur kopen via onze webshop. De interactieve ontvanger kunt u tegelijkertijd met een abonnement bestellen. Zodra de apparatuur wordt geleverd, hoeft u dit alleen maar aan de schotel te koppelen om tv via de satelliet te kijken.

Dat wordt smullen geblazen in je nieuwe huis!

Volg ons op
FacebookTwitter  
Telefoon: 088 00 38 555 (lokaal tarief)
Inschrijven voor de nieuwsbrief van Canal Digitaal
Bedankt voor je inschrijving voor de nieuwsbrief van CanalDigitaal.