Problemen oplossen met Internet

Controleer de bekabeling

Je kunt gebruik maken van een goedwerkende internetverbinding als je zeker weet dat het modem correct is aangesloten. Controleer daarom het volgende:

  1. Telefoon:Sluit je telefoon aan op "Phone 1".
  2. DSL:Sluit de bijgeleverde grijze telefoonkabel aan tussen je KPN-punt en de DSL-poort.
  3. Ethernet: Sluit apparaten met een ethernetkabel aan op een van de ethernetpoorten.
  4. Power: Sluit de bijgeleverde voedingsadapter aan op "Power" en het stopcontact.

Netwerkbekabeling

Is je computer verbonden met een ethernetkabel? Kijk dan of deze kabel nog goed zit aangesloten. Boven de ethernetpoorten op de achterzijde van het modem zitten kleine lampjes. Als het lampje boven de aangesloten kabel groen brandt is er verbinding.

Modem resetten

In veel gevallen kun je internetproblemen oplossen door de stekker van het modem even uit het stopcontact te halen

  1. Haal de stekker van het modem uit het stopcontact
  2. Wacht 30 seconden
  3. Sluit de stekker van het modem weer aan
  4. Wacht totdat het modem weer is opgestart, dit kan enkele minuten duren

Draadloze verbindingsproblemen oplossen

Maak je gebruik van een draadloze internetnetverbinding? Volg dan de stappen op de volgende pagina om het probleem op te lossen.

Problemen oplossen met draadloze verbinding