Smartcard heractiveren

Automatisch heractiveren

Wanneer je je (ontvanger met ingebouwde) smartcard langere tijd niet gebruikt, kan het voorkomen dat de rechten voor je abonnement verlopen. Je kunt de rechten opnieuw ontvangen door de volgende stappen te volgen:

  1. Als je een losse Mediaguard 3-smartcard gebruikt controleer je of deze op de juiste wijze in je ontvanger geplaatst is.
  2. Zet de ontvanger gedurende een uur aan op de zender NPO 1 HD of op kanaal 14: Canal Digitaal Info & Nieuws en wissel ondertussen niet van zender.
  3. Zap na een uur na een andere zender in je abonnement. Je zult zien dat je nu beeld hebt op je abonnementszenders.

De smartcard zal binnen 60 minuten de juiste rechten ontvangen. Heb je na 60 minuten nog geen beeld? Schakel dan naar andere zenders om te controleren of het probleem is opgelost.

Heractiveren via internet

Je kunt je smartcard gemakkelijk en snel heractiveren via internet via onze website. Het nummer vind je op de achterzijde van je smartcard.

Maak je gebruik van een ontvanger met geïntegreerde smartcard? Dan kun je het nummer vinden in het menu van de ontvanger:

  1. Druk op de menu-knop op de afstandsbediening van je ontvanger
  2. Selecteer 'Instellingen' en druk op OK
  3. Selecteer 'Systeeminfo' en druk op OK
  4. Selecteer 'Smartcard informatie' en druk op OK

De smartcard zal binnen 60 minuten de juiste rechten ontvangen. Heb je na 60 minuten nog geen beeld? Schakel dan naar andere zenders om te controleren of het probleem is opgelost.

Direct heractiveren

Heractiveren via SMS

Heractiveren via SMS kan als volgt:

  1. Zet je ontvanger op 'Info en Nieuws' (kanaal 14 in onze zenderlijst)
  2. Stuur je smartcardnummer zonder spaties naar 06 44 300 300 (normaal tarief)

De smartcard zal binnen 60 minuten de juiste rechten ontvangen. Heb je na 60 minuten nog geen beeld? Schakel dan naar andere zenders om te controleren of het probleem is opgelost.