Abonnement en persoonlijke gegevens wijzigen

Je persoonlijke gegevens wijzigen

Wanneer je het e-mailadres, telefoonnummer of huisadres dat bij ons van je bekend is wilt wijzigen, kan dat via de optie 'contactgegevens wijzigen' in Mijn Canal Digitaal. Meer informatie over inloggen op Mijn Canal Digitaal vind op de volgende pagina:

Direct inloggen of registreren

Belangrijke opmerking: wil je je rekeningnummer wijzigen? Dan dient dit schriftelijk te gebeuren. Hoe je dit doet vind je op deze pagina.

Waar vind ik mijn klant- of smartcardnummer?

Je abonnee- of klantnummer kun je vinden op je bankafschrift of nota en deze bestaat uit 5 tot 8 cijfers.

Je smartcardnummer staat vermeld op je smartcard. Dit nummer bestaat uit 14 cijfers voor het huidige type smartcard (MediaGuard 3). Let erop dat je je smartcard weer op de juiste wijze terugplaatst in de ontvanger als je dit nummer wilt noteren. Zorg ook dat je de kaart ver genoeg in de sleuf terugsteekt, zodat de chip in de kaart contact blijft maken.

Het smartcardnummer van de geïntegreerde smartcard in de interactieve HD-ontvanger M7 MZ-101 vind je op de sticker die werd geleverd in de verzenddoos. Het smartcardnummer van de CI+ module met geïntegreerde smartcard vind je achterop de module. Deze nummers bestaan uit 11 cijfers en beginnen met '337'.

Je abonnement verlagen of opzeggen

Merk je dat je abonnement niet meer bij u past? Dan vragen we je telefonisch contact op te nemen.

Onze medewerkers staan je graag te woord van maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 21.00 op het nummer 088-0038 505 (lokaal tarief).

Overnemen of verhuizen

Als je een smartcard wilt (laten) overnemen, dan maak je gebruik van het smartcard overnameformulier:

Meer informatie over het smartcard overname-formulier

Ga je verhuizen en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Dan vind je meer informatie op de volgende pagina:

Meer informatie over verhuizen

TV-instellingen wijzigen

Voor informatie over satellietontvangst, en het wijzigen van instellingen op je ontvanger verwijzen we graag naar de pagina "installeren en gebruiken". Op deze pagina vind je alle informatie over M7 (Canal Digitaal) satellietontvangers en modules.

Ontvangers en CI-modules installeren en gebruiken

Telefonie-instellingen wijzigen

Als je gebruik maakt van een Internet en Bellen abonnement van Canal Digitaal dan kun je de meeste instellingen zelf wijzigen. Zie onderstaand overzicht voor het aanpassen van de meestvoorkomende telefonie-instellingen.

Toets de bijbehorende functiecode in op je telefoontoestel om diensten in-/uit te schakelen of wijzigen.

Functie Code
Voicemailbericht wijzigen 1233
Voicemail inschakelen *61*1233#
Voicemail uitschakelen #61#
Altijd doorschakelen *21*[nummer]#
Doorschakelen bij geen gehoor *61*[nummer]#
Doorschakelen bij in gesprek *67*[nummer]#
Nummerweergave per gesprek uitschakelen *31*

Belangrijke opmerking: Er zijn enkele wijzigingen die je niet zelf kunt doorvoeren. Neemt u hiervoor contact op met onze klantenservice:

  • Het uitbellen naar 0900-/0906-nummers blokkeren
  • Het uitbellen naar internationale nummers blokkeren
  • Het uitbellen naar alle nummers blokkeren