Gecodeerd signaal

Smartcard automatisch heractiveren

Als je je smartcard of ontvanger met ingebouwde smartcard langere tijd niet gebruikt, kan het voorkomen dat de rechten voor je zenderpakket vervallen. Je kunt de rechten voor het zenderpakket opnieuw ontvangen door de volgende stappen te volgen:

  1. Zet je ontvanger en TV aan
  2. Stem af op kanaal 1 (NPO1 HD)
  3. Wacht 60 minuten

De smartcard en/of ontvanger zal binnen deze periode de rechten voor je abonnement ophalen. Je kunt zien wanneer dit gebeurd is wanneer je weer beeld hebt op NPO1 HD.

Is het probleem nu opgelost?

Ja, het probleem is opgelost Nee, het probleem is niet opgelost

Smartcard handmatig heractiveren

Als de smartcard niet automatisch voorzien wordt van rechten, kun je zelf een heractivatie aanvragen via de website. Ga naar de onderstaande pagina en volg de stappen om de smartcard alsnog te heractiveren.

Heractiveren

Is het probleem nu opgelost?

Terug Ja, het probleem is opgelost Nee, het probleem is niet opgelost

Ontvanger resetten

Als je, zelfs nadat je de smartcard geheractiveerd hebt, nog steeds geen beeld hebt op de abonnementszenders is het verstandig om de ontvanger te resetten. Volg hiervoor de volgende stappen:

  1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact
  2. Haal de smartcard uit te ontvanger (niet mogelijk met MZ/MP)
  3. Wacht 30 seconden
  4. Stop de stekker terug in het stopcontact
  5. Zet de ontvanger aan
  6. Wacht tot de ontvanger is opgestart en plaats de smartcard terug (zorg dat deze op de juiste manier geplaatst wordt!)

Is het probleem nu opgelost?

Terug Ja, het probleem is opgelost Nee, het probleem is niet opgelost

Smartcard plaatsing controleren

Als je nog geen beeld hebt na het resetten van de ontvanger speelt er mogelijk een probleem met de smartcard.

Volg de volgende stappen om de plaatsing van de smartcard te controleren.

  1. Haal de smartcard uit de ontvanger (indien mogelijk) en controleer of het nummer overeenkomt met het actieve abonnement.
  2. Plaats de smartcard op de juiste manier terug in de ontvanger.

Correcte plaatsing

  • M7 MZ-101/MP-201: Je kunt de smartcard van ontvangers met geintegreerde smartcards niet verwijderen.
  • M7 SAT-801: plaats de smartcard met de chip naar onder, de barcode en het smartcardnummer zijn zichtbaar.
  • M7/Philips/Pace DSR-8141, 7141, 8121 en 7121: plaats de smartcard met de chip naar onder, de barcode en het smartcardnummer zijn zichtbaar.
  • Overige ontvangers: raadpleeg de handleiding van de ontvanger voor meer informatie:

Zie de onderstaande veelvoorkomende ontvangers om te zien hoe je de smartcard plaatst.

Is het probleem nu opgelost?

Terug Ja, het probleem is opgelost Nee, het probleem is niet opgelost

Abonnement controleren

Als je na de gevolgde stappen nog steeds geen beeld hebt staat er mogelijk geen abonnement op de smartcard, of is er sprake van een betalingsachterstand.

Juiste smartcard gebruiken

Het abonnement dat je bij ons afneemt staat in ons systeem gekoppeld aan één smartcard. Daarom is het van belang dat je controleert dat je de juiste smarcard gebruikt.

  • Heb je smartcard laten vervangen?
  • Ben je in bezit van een nieuwe smartcard/ontvanger en is deze geregistreerd?

Betalingsachterstanden

Als er een betalingsachterstand is onstaan die niet tijdig is opgelost, kan je abonnement worden afgesloten. Controleer daarom in je Mijn Canal Digitaal account of er op dit moment een achterstand is.

Mijn CanalDigitaal

Is het probleem nu opgelost?

Terug Ja, het probleem is opgelost Nee, het probleem is niet opgelost