Geen geluid

Externe apparatuur uitsluiten

Als je wel beeld maar geen geluid ontvangt is het verstandig om uit te sluiten dat het probleem niet veroorzaakt wordt door externe apparatuur, zoals een stereo-installatie.

Sluit daarom de ontvanger direct aan op de televisie en controleer of het probleem is opgelost. Is dit niet het geval? Ga dan door naar de volgende stap.

Het volume controleren

Wanneer de ontvanger goed is aangesloten op de TV kun je proberen het geluid van de ontvanger terug te krijgen door het volume hoger te zetten met de afstandsbediening van de ontvanger.

Druk op de knop VOL+ om het geluid harder te zetten.

Ontvanger resetten

Als je, zelfs nadat je de smartcard geheractiveerd hebt nog steeds geen beeld hebt op de abonnementszenders, is het verstandig om de ontvanger te resetten. Volg hiervoor de volgende stappen:

  • Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact
  • Haal de smartcard uit te ontvanger (niet mogelijk met MZ/MP)
  • Wacht 30 seconden
  • Stop de stekker terug in het stopcontact
  • Zet de ontvanger aan
  • Wacht tot de ontvanger is opgestart en plaats de smartcard terug (zorg dat deze op de juiste manier geplaatst wordt!)

Merk je dat je nu nog steeds problemen ervaart met gecodeerd signaal en maak je gebruik van een ontvanger van het merk M7? Neem dan contact op met onze klantenservice, onze medewerkers helpen je graag verder.