Problemen oplossen met de Android-app

Het apparaat opnieuw opstarten

In de meeste gevallen kunnen problemen met de Canal Digitaal TV App worden opgelost door je Android-apparaat opnieuw op te starten.

  • Schakel je apparaat uit door de aan-uitknop ingedrukt te houden
  • Bevestig dat je het apparaat opnieuw wilt opstarten
  • Druk opnieuw op de aan-uitknop om het apparaat opnieuw in te schakelen
  • Herstart de Canal Digitaal TV App en controleer of het probleem is opgelost

Het kan raadzaam zijn om de gegevens van de Android-app te wissen wanneer het probleem aanhoudt.

Gegevens wissen met Android

Vaak kunnen opstart-/beeldproblemen verholpen worden door de 'cache' van de app te wissen.

  • Ga in het Android-startscherm naar Instellingen (Settings).
  • Selecteer Apps.
  • Selecteer CanalDigitaal TV .
  • Selecteer Opslag (Storage).
  • Selecteer Gegevens wissen (Clear data) en OK.
  • Herstart de CanalDigitaal TV App en controleer of het probleem is opgelost.

TV App deïnstalleren (alle android versies)

Verwijder en herinstalleer de app wanneer de problemen aanhouden:

  • Open de app Play Store.
  • Zoek naar Canal Digitaal.
  • Selecteer de Canal Digitaal TV App.
  • Selecteer Verwijderen (Uninstall) op de CanalDigitaal-pagina van de App Store.
  • Bevestig dit door OK te selecteren.
  • Nadat de app is verwijderd, installeer je deze opnieuw door achtereenvolgens op Installeren (Install) en Accepteren (Accept) te tikken.
  • Selecteer Openen (Open) nadat de app is gedownload.
  • Open de Canal Digitaal TV App en log in met je gebruikersgegevens.
  • Controleer of het probleem is opgelost.