Gecodeerd signaal of geen signaal, wat kan ik doen?

Probleem: Gecodeerd signaal

Wanneer je je schotel en ontvanger dit jaar voor het eerst weer in gebruik neemt, zullen je kijkrechten zijn verlopen. Je kunt deze kijkrechten verversen door je ontvanger af te stemmen op NPO1 HD en maximaal een uur te wachten. Je zult dan automatisch nieuwe rechten voor je abonnement ontvangen.

  1. Zet je ontvanger aan op NPO1 HD.
  2. Wacht maximaal een uur.
  3. Binnen dit uur ontvang heb je beeld op de abonnementszenders.

Krijg je na één uur nog de melding "Geen Rechten", "Gecodeerd signaal" of "Scrambled channel"? Raadpleeg dan de volgende pagina voor meer informatie:

Meer informatie over heractiveren

Probleem: Geen signaal

Merk je dat je na het heractiveren van je smartcard nog steeds geen beeld hebt? Dan is het van belang om te controleren of je wel signaal hebt van de satellieten. Dit doe je als volgt:

  1. Zet de ontvanger op Info en Nieuws (kanaal 14). Heb je hier beeld? Dan heb je goed signaal op ASTRA 3 (23.5E)
  2. Zet de ontvanger op CNN (kanaal 80). Heb je hier beeld? Dan heb je goed signaal op ASTRA 1 (19.2E)

Heb je op beide testkanalen beeld, maar op andere zenders niet? Laad dan een nieuwe zenderlijst in via het menu van de ontvanger. Hoe je dit doet kun je vinden op de volgende pagina:

Nieuwe zenderlijst inladen

Signaalproblemen verhelpen

Heb je op een of meerdere testzenders geen beeld? Controleer dan of de uitrichting van je schotel nog goed is. Raadpleeg hiervoor een van de volgende pagina's: