Acceptgiro

Acceptgiro per e-mail

Als je betaalt per acceptgiro krijg je voor je nieuwe betaalperiode een e-mail met een betaalverzoek. Je kunt je nota gemakkelijk en direct betalen via internet (iDeal).

Ontvang je nog geen acceptgiro via e-mail? Maak dan een Mijn Canal Digitaal account aan, we sturen dan de volgende acceptgiro naar hetzelfde emailadres waarmee je hebt geregistreerd.

Nu inloggenAccount aanmaken

Veelgestelde vragen

  1. Hoe kan ik een acceptemail betalen? Je betaalt door simpelweg te klikken. Je komt dan op de beveiligde betaalpagina en herkent meteen de factuurgegevens. Je betaalt gewoon via je eigen bank, bijvoorbeeld met iDEAL, waar je precies ziet wat je aan wie betaalt.
  2. Ik heb een acceptemail ontvangen maar ik kan ‘m niet bekijken. Wat moet ik doen? Je moet toestaan om plaatjes te tonen in de email om de hele acceptemail te kunnen bekijken. Als Trusted Sender van Google worden plaatjes in de meeste mail programma’s standaard getoond.
  3. Hoe weet ik dat ik betaald heb? Als je betaald hebt via een acceptemail kleurt de betaalstatus direct van blauw naar groen. Zo weet jij dat je betaald hebt, en degene aan wie je betaalt ook. Simpel en duidelijk.
  4. De betaalstrook in de email is rood. Wat betekent dit? Een rood gekleurde betaalstrook betekent dat de betaaltermijn is verstreken. Deze acceptemail is vervallen en kan niet meer betaald worden. Neem in de geval contact op met de klantenservice.
  5. Wat als ik een acceptemail in mijn email heb verwijderd? Kijk in de verwijderde items sectie van je mail en plaats het item terug in je inbox
  6. Ik heb net betaald, maar de betaalstatus geeft dat nog niet aan. Hoe kan dat? Na de betaling geeft de acceptemail de nieuwe status van de betaling direct aan. Daarvoor moet je de email eerst opnieuw openen of verversen. Dan heb je altijd de actuele status. Je kunt een acceptemail dus nooit twee keer betalen.
  7. Kan ik een acceptemail doorsturen? Ja, je kan een acceptemail net als een gewone mail naar iemand doorsturen. Een acceptemail kan niet twee keer betaald worden: als één van de twee ontvangers (de eerste ontvanger of diegene naar wie de acceptemail doorgestuurd is) betaalt, toont de acceptemail bij beide ontvangers de status 'betaald'.

Nota per post

Als er geen e-mailadres van je in ons systeem bekend is, krijg je je nota per post. Betaal de nota via internetbankieren of gebruik een ouderwetse overschrijfkaart.

Belangrijk: Gebruik het notanummer als kenmerk (niet je abonneenummer).

Wil je alsnog een acceptgiro per email ontvangen? Maak dan een Mijn Canal Digitaal account aan, we sturen de e-mail dan naar het e-mailadres dat je opgeeft.

Account aanmaken