Bestellen

Wij doen altijd ons best je bestelling zo snel mogelijk bij je te laten bezorgen. Hiervoor maken we in Nederland gebruik van de diensten van DHL. In het buitenland maken we ook gebruik maken van andere bezorgdiensten, afhankelijk wie er op locatie bezorgd.

  1. Hoelang is de levertijd binnen Nederland?

    Plaats je je bestelling op werkdagen vóór 15.00 uur 's middags, dan leveren we het pakket meestal al de volgende werkdag.

  2. Hoelang is de levertijd in het buitenland?

    Leveringen naar het buitenland kunnen er langer over doen. Vaak is dit ook afhankelijk van de bezorgdienst in het buitenland.

    Verzendkosten en geschatte levertijden per land
    In de meeste Europese landen kun je bestellingen via pakketpost op je huisadres in het buitenland laten bezorgen. In sommige landen is het erg moeilijk om bestellingen daadwerkelijk geleverd te krijgen. Daarom leveren wij daar niet.

Opzeggen
bestellen-en-retourneren

Retourneren apparatuur

  1. Retourneren binnen bedenktermijn

    Heb je via de webshop of via de klantenservice een nieuwe ontvanger, LNB of andere hardware besteld? Dan kun je je hardware binnen 14 kalenderdagen na ontvangst alsnog retourneren. De kosten die betaald zijn, worden binnen twee weken gecrediteerd en/of teruggestort.

    Je kunt je bestelling binnen de bedenktermijn retourneren door de volgende stappen te volgen:
    1. Download het retourformulier bedenktermijn. Print het formulier en vul het in. Je kunt het ook digitaal invullen en daarna printen.
    2. Om de gewenste apparaten terug te sturen stop je deze inclusief het retourformulier en bijbehorende accessoires (denk bijvoorbeeld aan de afstandsbediening, stekkers en/of adapters) in de originele verpakking of in een andere geschikte kartonnen doos.
    3. Je stuurt je pakket gratis retour met een retourlabel.
    Print het label zelf, of laat het doen. Lees hieronder hoe het werkt:

    Print je retourlabel zelf
    Maak eenvoudig online je retourlabel. Print het label dat je per e-mail ontvangt en plak het op je pakket. Breng je pakket naar DHL ServicePoint in jouw buurt.

    Laat je retourlabel printen
    Maak een QR-code aan.
    Deze code ontvang je vervolgens per e-mail. Laat de mail met de code zien bij je DHL ServicePoint.
    Zij printen het retourlabel voor je en zorgen voor verzending van je pakket.

    Ga voor beide mogelijkheden naar de website van DHL.

    Let op: Bij het afgeven van je retourzending ontvang je van DHL per e-mail een verzendbewijs met een Track & Trace-code, bewaar deze e-mail goed.

    De kosten voor de apparatuur worden binnen 14 dagen gecrediteerd of teruggestort.

    Besteld via de klantenservice
    Het aankoopbedrag wordt gecrediteerd. Is het bedrag al geïncasseerd? Dan wordt dit verrekend met de volgende nota's.

    Besteld via de webshop
    Het aankoopbedrag wordt binnen 14 dagen teruggestort op je rekening.

  2. Defecten retourneren

    Op producten die je bij Canal Digitaal bestelt heb je twee jaar garantie. Gaat de apparatuur zonder aantoonbare oorzaak kapot? Dan kun je vervangende apparatuur aanvragen via de klantenservice. Neem contact op met de klantenservice voor meer informatie over het garantiebeleid.

    Heb je een defecte ontvanger aangemeld en wil je deze terugsturen? Je stuurt je pakket gratis retour met een retourlabel.
    LET OP Retourneer je een ontvanger die zichtbaar beschadigd is door wangebruik? Of stuur je een defect apparaat niet terug nadat je een vervanging hebt ontvangen? Dan kunnen we hiervoor kosten in rekening brengen.)
    Print het retourlabel zelf, of laat het doen. Lees hieronder hoe het werkt:

    Print je retourlabel zelf
    Maak eenvoudig online je retourlabel. Print het label dat je per e-mail ontvangt en plak het op je pakket. Breng je pakket naar DHL ServicePoint in jouw buurt.

    Laat je retourlabel printen
    Maak een QR-code aan.
    Deze code ontvang je vervolgens per e-mail. Laat de mail met de code zien bij je DHL ServicePoint.
    Zij printen het retourlabel voor je en zorgen voor verzending van je pakket.

    Ga voor beide mogelijkheden naar de website van DHL.

    Let op: Bij het afgeven van je retourzending ontvang je van DHL per e-mail een verzendbewijs met een Track & Trace-code, bewaar deze e-mail goed.

  3. Bruikleen retourneren

    Als je in het verleden een pakket met bruikleenapparatuur hebt geregistreerd, en het abonnement binnen de bruikleenovereenkomst opzegt, vragen we de apparatuur van je retour.

    - Je stuurt je pakket gratis retour met een retourlabel.
    Print het label zelf, of laat het doen. Lees hieronder hoe het werkt:

    Print je retourlabel zelf
    Maak eenvoudig online je retourlabel. Print het label dat je per e-mail ontvangt en plak het op je pakket. Breng je pakket naar DHL ServicePoint in jouw buurt.

    Laat je retourlabel printen
    Maak een QR-code aan.
    Deze code ontvang je vervolgens per e-mail. Laat de mail met de code zien bij je DHL ServicePoint.
    Zij printen het retourlabel voor je en zorgen voor verzending van je pakket.

    Ga voor beide mogelijkheden naar de website van DHL.

    Let op: Bij het afgeven van je retourzending ontvang je van DHL per e-mail een verzendbewijs met een Track & Trace-code, bewaar deze e-mail goed.


    Raadpleeg onze algemene voorwaarden voor meer informatie over je bruikleenovereenkomst.

  4. Buiten garantie

    Er zijn bepaalde schades of incidenten die niet onder onze garantieregeling vallen. Zoals verlies, diefstal, water- of bliksemschade. Dergelijke schades kun je in de meeste gevallen vergoed krijgen van je inboedelverzekering. Neem contact op met je verzekeraar voor meer informatie.

    Nieuwe hardware kan je aanschaffen via de webshop of in de winkel.

  5. Boete bij vermissing of schade

    Boete bij vermissing

    Als we je een vervangende satellietontvanger of module sturen, en je verzuimt het oude model te retourneren, worden er kosten in rekening gebracht om deze kosten te dekken.

    Type hardware Bedrag
    MP-201 Satellietrecorder €120,-
    MZ-101 Satellietontvanger €70,-
    CAM-701 Insteekkaart €25,-

    Boete bij schade

    Als je een ontvanger retourneert die schade heeft opgelopen die niet door een fabricagefout veroorzaakt kan zijn, brengen we kosten in rekening om deze schade te dekken.

    Type schade Bedrag
    Lichte schade €15,-
    Gemiddelde schade €35,-
    Zware schade €75,-