Laat je contract overnemen

Maak je geen gebruik meer van je Canal Digitaal-abonnement en/of -apparatuur? Zoals je schotel? Zonde! Hier kun je namelijk een kennis of iemand uit je familie blij mee maken. Wij leggen uit hoe je dit doet.

In veel gevallen kan het overnemen van het contract gunstig zijn voor jou. Je kunt namelijk:

  • de schotel laten hangen (bij een verhuizing),
  • de apparatuur overdragen,
  • je lopende contract gemakkelijk overdragen,
  • kosteloos de tenaamstelling wijzigen.

De nieuwe contracthouder heeft vrije pakketkeuze. Dit houdt in dat hij of zij zelf mag kiezen welk pakket er gekeken kan worden.

contract overnemen
overnemen-niet-mogelijk

Wanneer is overnemen van jouw contract niet mogelijk?

In sommige gevallen is contractovername niet mogelijk. Houd met onderstaande zaken rekening bij het aanvragen van een overname:

  • Abonnementen waarbij de hardware nog in de bruikleenperiode zit, zijn niet overdraagbaar aan derden.
  • Het is alleen mogelijk om een televisie-abonnement van Canal Digitaal over te nemen. Dit geldt dus niet voor Internet & Bellen-abonnementen van Canal Digitaal.
  • Een contractovername is niet mogelijk bij een betalingsachterstand. Voldoe eerst het openstaande bedrag via je Mijn Canal Digitaal account voordat je het overnameformulier naar ons toestuurt.

Op zoek naar iets anders?

Verhuizen

Ga je binnenkort verhuizen of ben je al verhuisd? Geef je nieuwe adres dan zo snel mogelijk aan ons door.

Geef verhuizing door

Interactief tv-kijken

Behoud je contract bij Canal Digitaal, maar start direct met interactieve tv.

Tv kijken via internet

Heb je nog vragen?

  1. Hoe kan ik een smartcard over (laten) nemen? Als je gaat verhuizen en een smartcard over wilt (laten) nemen, kun je gebruikmaken van het smartcard overnameformulier. Houd het smartcardnummer en de adresgegevens van de oude contractant bij de hand. De oude contractant dient het formulier mede te ondertekenen.
  2. Wat zijn de kosten voor overstappen? Het overnemen van een smartcard kost niets.
  3. Kan ik ook meerdere smartcards laten overnemen? Ja, maar vul voor elke smartcard een apart overnameformulier in. Zo weten we precies welk pakket je op welke kaart wilt hebben.
  4. Ik wil alleen de tenaamstelling wijzigen, hoe doe ik dat? Maak ook in dit geval gebruik van het smartcard overnameformulier. Stuur het formulier met wijziging terug via de chat-functie op onze website. Toesturen per post kan ook, stuur het ingevulde formulier retour aan:

    Canal Digitaal
    Postbus 444
    1200 JJ Hilversum
  5. Ik wil een smartcard overnemen voor mijn 2e of 3e televisie. Hoe geef ik dat aan? Je kunt dit aangeven op het overnameformulier, we voegen de kaart standaard toe aan je bestaande abonnement. Stuur het formulier met wijziging terug via de chat-functie op onze website. Toesturen per post kan ook, stuur het ingevulde formulier retour aan:

    Canal Digitaal
    Postbus 444
    1200 JJ Hilversum
  6. Ik heb abonnementskosten vooruitbetaald. Wat gebeurt er met het tegoed? Dit storten we binnen 6 weken terug op het rekeningnummer dat bij ons bekend is.
  7. Ik wil een Alles-in-1-abonnement overnemen. Kan dat? Je kunt een smartcard uit een Alles-in-1-abonnement overnemen. Internet en telefonieverbindingen kunnen helaas niet worden overgenomen. Op zoek naar een aanvullend abonnement (internet en bellen)? Neem dan een kijkje bij ons zusje Online.nl.
  8. Op het huidige abonnement is een korting actief. Kan ik die ook mee overnemen? Nee, kortingen kunnen helaas niet worden overgenomen.

Canal Digitaal Chat

  • vandaag

  • Welkom bij Canal Digitaal
  • Ben je al klant van Canal Digitaal?

  • Ja

    Nee

  • Ja

  • Nee

  • Login met je emailadres en wachtwoord.


    Loginnaam vergeten.
    Wachtwoord vergeten
    Ik heb nog geen inloggegevens
    Ik ben nog geen klant

  • Ja

  • Nee

  • Leuk dat je bij ons komt kijken!


De verbinding met het Canal Digitaal-team is niet gelukt
Voer een bericht in!
Ongeldig telefoonnummer
Het geselecteerde bestandsformaat wordt niet ondersteund
Chatbot