Geen of traag internet en telefonie

Merk je dat je internet niet werkt zoals dat zou moeten, en krijg je helemaal geen verbinding met internet of kun je niet bellen of gebeld worden? Dan kan dit meestal verholpen worden door het modem te resetten.

  1. Trek de stekker van het modem uit het stopcontact
  2. Wacht 30 seconden
  3. Sluit het modem weer aan
  4. Wacht totdat het power en WiFi lampje weer stabiel branden, dit kan ongeveer één minuut duren

WiFi problemen verhelpen

Werkt de bekabelde internetverbinding wél, maar de draadloze verbinding niet? Dan is er mogelijk iets mis met het draadloze netwerkt op het modem, of met de instellingen op je telefoon of tablet.

Problemen oplossen met je draadloze verbinding


Aansluiting controleren

Houd je na een reset dezelfde problemen? Dan is het raadzaam om te controleren of het modem nog correct is aangesloten.

  1. Telefoon: sluit je telefoon aan op "Phone 1"
  2. DSL: sluit de bijgeleverde grijze telefoonkabel aan tussen je KPN-punt en de DSL-poort
  3. Ethernet: sluit apparaten met een ethernetkabel aan op een van de ethernetpoorten
  4. Power: sluit de bijgeleverde voedingsadapter aan op "Power" en het stopcontact


Telefonie-instellingen wijzigen

Als je gebruik maakt van een Internet en Bellen abonnement van Canal Digitaal dan kun je de meeste instellingen zelf wijzigen. Zie onderstaand overzicht voor het aanpassen van de meestvoorkomende telefonie-instellingen.

Toets de bijbehorende functiecode in op je telefoontoestel om diensten in-/uit te schakelen of wijzigen.

Functie Code
Voicemailbericht wijzigen 1233
Voicemail inschakelen *61*1233#
Voicemail uitschakelen #61#
Altijd doorschakelen *21*[nummer]#
Doorschakelen bij geen gehoor *61*[nummer]#
Doorschakelen bij in gesprek *67*[nummer]#
Nummerweergave per gesprek uitschakelen *31*

Belangrijke opmerking: Er zijn enkele wijzigingen die je niet zelf kunt doorvoeren. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

  • Het uitbellen naar 0900-/0906-nummers blokkeren
  • Het uitbellen naar internationale nummers blokkeren
  • Het uitbellen naar alle nummers blokkeren

Veelbekeken blogberichten

Schotel opnieuw uitrichten

Richt je je schotel zelf opnieuw uit? Dan hebben we handige tips die je helpen. Zo heb je altijd het beste beeld.

Schotel uitrichten

TV App installeren

Met je Canal Digitaal abonnement maak je gratis gebruik van de Canal Digitaal TV App. Zo kijk je overal waar je bent op je computer, laptop, tablet of Smart-tv.

TV App installeren

Deze week op tv

Geen idee wat je moet kiezen? Gelukkig hebben we onze tv-specialisten paraat, zij zoeken iedere week het beste van de Nederlandse tv bij elkaar.

Deze week op tv