Als je de melding "gecodeerd signaal" of "geen rechten" krijgt, betekent dit meestal dat je niet het juiste abonnement hebt om de zender te bekijken. Om meer zenders te krijgen kun je je abonnement uitbreiden via je Mijn Canal Digitaal account.

Heb je wél een juist abonnement en krijg je toch een van de bovenstaande meldingen? Volg dan de onderstaande stappen.

Gecodeerd signaal op alle zenders

Als je problemen ervaart met gecodeerd signaal op alle zenders, kan dit betekenen dat de kijkrechten van je abonnement zijn verlopen. Dit gebeurt wanneer je de ontvanger/smartcard langer dan een maand niet gebruikt. Je kunt automatisch de nieuwe rechten ontvangen door je ontvanger een tijd aan te laten staan.

  1. Zet de ontvanger aan en zet hem op NPO1 HD
  2. Wacht maximaal 60 minuten

Binnen een uur zie je dat je nieuwe rechten voor je abonnement ontvangt en het beeld aanspringt. Hou je problemen met gecodeerd signaal? Volg dan het stappenplan op deze pagina.


Gecodeerd signaal op sommige zenders

Als er bepaalde zenders zijn die je niet ontvangt heeft dit vaak te maken met je abonnement. Je krijgt deze melding omdat de zender niet in je abonnement zit. Of je een zender zou moeten kunnen bekijken kun je vinden in de zenderlijst. Voor sommige specifieke zenders kan iets anders de oorzaak zijn.

Erotische zenders

Als een abonnement geregistreerd wordt staan de erotische zenders standaard niet aan. Dit doen we om jeugdige kijkers te beschermen. Wil je de erotische zenders aanzetten? Dan doe je dit gemakkelijk via je Mijn Canal Digitaal. Hoe je dat precies doet lees je hier.

Andere zenders

Voor sommige zenders in je abonnement staat extra beveiliging aan. Deze beveiliging zorgt ervoor dat je de zenders alléén kunt bekijken met een ontvanger van het merk M7. Deze beveiliging gebruiken we op verzoek van de (aanbieders van) de zenders.

  • Fox Sports 2
  • MTV NL
  • MTV Music
  • VH1
  • VH1 Classic
  • Mezzo HD

Maak je gebruik van een ontvanger van een ander merk dan M7? Dan kun je de zenders niet bekijken. Tip: heb je een ontvanger met een CAM-slot, dan heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van een CI-module om de zenders alsnog te bekijken.

Na abonnementsuitbreiding

Heb je je abonnement uitgebreid met meer zenders? Dan kan het tot één uur duren voordat je het verschil ziet. Heb je na dit uur nog steeds geen beeld op de nieuwe zenders? Dan is het raadzaam de tv of ontvanger te resetten.

  1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht 60 seconden
  3. Sluit en zet de ontvanger weer aan

Veelbekeken blogberichten

Schotel opnieuw uitrichten

Richt je je schotel zelf opnieuw uit? Dan hebben we handige tips die je helpen. Zo heb je altijd het beste beeld.

Schotel uitrichten

TV App installeren

Met je Canal Digitaal abonnement maak je gratis gebruik van de Canal Digitaal TV App. Zo kijk je overal waar je bent op je computer, laptop, tablet of Smart-tv.

TV App installeren

Deze week op tv

Geen idee wat je moet kiezen? Gelukkig hebben we onze tv-specialisten paraat, zij zoeken iedere week het beste van de Nederlandse tv bij elkaar.

Deze week op tv