Als je de melding "gecodeerd signaal" of "geen rechten" krijgt, betekent dit meestal dat je niet het juiste abonnement hebt om de zender te bekijken. Om meer zenders te krijgen kun je je abonnement uitbreiden via je Mijn Canal Digitaal account.

Heb je wél het juiste abonnement en krijg je toch een van de bovenstaande meldingen? Volg dan de onderstaande stappen.

Gecodeerd signaal op alle zenders

Als je problemen ervaart met gecodeerd signaal op alle zenders, kan dit betekenen dat de kijkrechten van je abonnement zijn verlopen. Dit gebeurt wanneer je de ontvanger/smartcard langer dan één maand niet gebruikt. Je kunt automatisch de nieuwe rechten ontvangen door je ontvanger een tijd aan te laten staan.

  1. Zet de ontvanger aan en zet hem op NPO1 HD
  2. Wacht maximaal 60 minuten

Binnen een uur zie je dat je nieuwe rechten voor je abonnement ontvangt en het beeld aanspringt. Heb je na een uur nog geen beeld, volg dan de volgende stappen:

Ontvanger

  1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact.
  2. Heb je een M7 ontvanger met ingebouwde smartcard? Wacht dan één minuut.
  3. Bij gebruik van een losse smartcard: haal de smartcard uit de ontvanger en wrijf over het goudkleurige chipje. Plaats de smartcard terug en zorg ervoor dat je dit op de juiste manier doet (chip naar boven of naar onder). Dit verschilt per ontvanger.
  4. Zet de ontvanger weer aan, en stem opnieuw af op NPO1 HD.
  5. Wacht nog enkele minuten totdat het beeld aansprint.

CI-module

  1. Zet de televisie uit.
  2. Haal de module uit de televisie.
  3. Plaats de module terug in de televisie. Zorg ervoor dat sticker van de tv af wijst.
  4. Zet de televisie weer aan, en stem opnieuw af op NPO1 HD.
  5. Wacht nog enkele minuten totdat het beeld aansprint.

Gecodeerd signaal op sommige zenders

Als er bepaalde zenders zijn die je niet ontvangt heeft dit vaak te maken met je abonnement. Je krijgt deze melding omdat de zender niet in je abonnement zit. Of je een zender zou moeten kunnen bekijken kun je vinden in de zenderlijst. Voor sommige specifieke zenders kan iets anders de oorzaak zijn.


Andere zenders

Voor sommige zenders in je abonnement staat extra beveiliging aan. Deze beveiliging zorgt ervoor dat je de zenders alléén kunt bekijken met een ontvanger van het merk M7. Deze beveiliging gebruiken we op verzoek van de (aanbieders van) de zenders.

  • ESPN2
  • MTV NL
  • MTV Music
  • VH1
  • VH1 Classic
  • Mezzo HD

Maak je gebruik van een ontvanger van een ander merk dan M7? Dan kun je de zenders niet bekijken. Tip: heb je een ontvanger met een CAM-slot, dan heb je de mogelijkheid om gebruik te maken van een CI-module om de zenders alsnog te bekijken.


Na abonnementsuitbreiding

Heb je je abonnement uitgebreid met meer zenders? Dan kan het tot één uur duren voordat je het verschil ziet. Heb je na dit uur nog steeds geen beeld op de nieuwe zenders? Dan is het raadzaam de tv of ontvanger te resetten.

  1. Haal de stekker van de ontvanger uit het stopcontact
  2. Wacht één minuut
  3. Sluit en zet de ontvanger weer aan

Aanhoudende problemen

Als je na lange tijd nog steeds geen beeld krijgt, kun je het probleem niet zelf oplossen. Neem in de geval contact op met de klantenservice.

Wat vind je van deze pagina?

Bedankt voor je feedback.

Goed! 😃
Kan beter 😐

Heb je nog vragen? Bekijk dan een van onze andere veelgestelde vragen, of neem contact op met de klantenservice.