• Smartcard

     
  • CL+ module

    Smartcard-service

    Je hebt een smartcard nodig om te kunnen genieten van digitale tv en radio via Canal Digitaal. 

    Alleen de oranje en grijze smartcards (Mediaguard3) en de geïntegreerde smartcards in de CI+ module (M7 CAM-701) en interactieve apparatuur (M7 MZ-101 en MP-201) zijn nog te registreren bij Canal Digitaal. De (geïntegreerde) smartcard in de M7 MZ-101, de MP-201 en de CI+ module CAM-701 registreer je als hoofdabonnement of als extra abonnement (met een gereduceerd maandtarief) om extra tv’s aan te sluiten.
    Ben je al klant van Canal Digitaal en heb je apparatuur met een geïntegreerde smartcard aangeschaft? Dan kun je je huidige abonnement van een losse smartcard overzetten op de geïntegreerde smartcard van je M7 CAM-701, MZ-101 of MP-201. 

    Een smartcard moet altijd worden geregistreerd vóór het eerste gebruik. Doorgaans kun je binnen 60 minuten na afronding van het registratieproces al genieten van digitale televisie en radio via Canal Digitaal. Direct na registratie krijgt je smartcard een activatiesignaal indien al je satellietapparatuur op de juiste wijze geïnstalleerd is.

  • Smartcard registreren

    Wil je een nieuw abonnement afsluiten bij Canal Digitaal? Registreer dan je (geïntegreerde) smartcard en maak een keuze uit een van onze abonnementen.

    Heb je al een abonnement en wil je een extra abonnement voor een 2e of 3e tv-aansluiting? Je geïntegreerde of losse smartcard registreer je via Mijn Canal Digitaal

    Wil je je abonnement overzetten van een losse smartcard naar de geïntegreerde smartcard in je M7 MZ-101, MP-201 of de CI+ module CAM-701? Zet je abonnement over via Mijn Canal Digitaal

  • Smartcard heractiveren

    Iedere maand ontvangt je smartcard automatisch nieuwe kijkrechten. Heb je je smartcard al even niet gebruikt? Dan kan het zijn dat de rechten op je smartcard nog ververst dienen te worden. De zenders in je abonnement zullen dan geen beeld geven. Bij de meeste satellietontvangers volstaat het om even in te schakelen op de zender NPO 1 HD en daarna een half uur lang niet te zappen. Je smartcard wordt dan automatisch geheractiveerd voor beeldontvangst.

    Een heractivatiesignaal aanvragen? 

    Dit kan op drie manieren: 

    1. Online via deze website. Ga naar de pagina heractiveer je smartcard. Vul je smartcardnummer en de beveiligingscode die op het scherm wordt weergegeven in en zet je ontvanger gedurende een half uur op NPO 1 HD zonder te zappen.
    2. Telefonisch. Bel onze heractivatielijn op 035 – 6 477 477 (lokaal tarief).
    3. Via sms-service. Stuur je smartcardnummer zonder spaties in een sms naar 06 – 44 300 300 (lokaal tarief). Je ontvangt hiervan geen bevestiging of andere berichten via sms. 

     

    Heractivatie niet gelukt?

    Het aanvragen van een heractivatiesignaal biedt geen uitkomst wanneer er een probleem is met je ontvanger of (de uitrichting van) je schotelantenne of ontvangstkop (LNB). Controleer in dat geval of je beeld hebt op de zender Canal Digitaal Info & Nieuws (kanaal 14) en op de zender BVN (kanaal 80). Geen beeld op één of beide zenders? Controleer dan eerst je ontvangstinstallatie en richt je schotel opnieuw uit voordat je opnieuw een heractivatiesignaal aanvraagt.  

    Merk je dat de ontvangst van bepaalde zenders vermindert bij verslechterde weersomstandigheden? Richt de schotel en ontvangstkop (LNB) dan nog iets preciezer uit op beide satellieten (ASTRA 1-satelliet op 19,2° oost en ASTRA 3-satelliet op 23,5° oost). 

  • Volg ons op
    FacebookTwitter  
    Inschrijven voor de nieuwsbrief van Canal Digitaal
    Bedankt voor je inschrijving voor de nieuwsbrief van CanalDigitaal.