Canal Digitaal TV App

Over de Canal Digitaal TV app

Maak TV kijken nog leuker met de gratis Canal Digitaal TV App. Daarmee kijkt je je favoriete programma's namelijk overal in Nederland gewoon op je smartphone, tablet of pc.

Met de Canal Digitaal TV app kun je:

  • Overal in Nederland live tv-kijken, ook onderweg
  • Tot 7 dagen terug programma's opnieuw bekijken
  • Programma's opnieuw starten
  • Een programma of serie via Chromecast naar je 2e of 3e tv streamen
  • Gratis films kijken uit de Canal Digitaal filmselectie
  • Bladeren door de interactieve TV-gids
  • Je voorkeuren delen via social media

Een account aanmaken

Heb je een abonnement bij Canal Digitaal? Dan kun je beginnen! Zorg er als eerste voor dat je kunt inloggen op Mijn Canal Digitaal, je kunt daarna gebruik maken van dezelfde inloggegevens voor de Canal Digitaal TV App:

  1. Ga naar https://www.canaldigitaal.nl/mijn-canaldigitaal/account-aanmaken/
  2. Vul je gegevens in en kies een wachtwoord
  3. Controleer of je kunt inloggen door je gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen op https://www.canaldigitaal.nl/mijn-canaldigitaal/

Zie je je gevens in je Mijn Canal Digitaal omgeving? Dan ben je al halverwege, ga verder met het installeren van de app.

De app installeren

Om je apparaat klaar te maken voor gebruik installeer je de Canal Digitaal TV App. Kies voor de beste ervaring de Canal Digitaal App 2.0 uit een van de stores.

Meer info over de app

Maak een keuze uit onderstaande pagina's voor meer informatie over de app.

Veelgestelde vragen

  1. Wat kost de app? Het gebruik van de Canal Digitaal TV App is gratis bij een TV-abonnement. Hiervoor betaal je geen kosten.

    Bestel je via de App (of via je interactieve ontvanger) films of series uit de MovieMax catalogus of uit de erotheek? Dan kun je bij het bestellen zien wat de prijs van het bestelde product is. De kosten hiervoor gaan mee in de automatische incasso van de volgende maand. Belangrijke opmerking: De app maakt gebruik van streaming video, dit gebruikt veel data. Kijk je via 3G/4G op je mobiele telefoon? Dan kan je provider kosten rekenen voor de gebruikte data. Raadpleeg de website van je telefoonprovider voor meer informatie over kosten voor data.
  2. Kan ik ook gebruik van maken van de app is mijn internet traag is? Ja, hoewel een lage internetsnelheid kan leiden tot een lagere beeldkwaliteit. Over het algemeen adviseren we een minimale internetsnelheid van 4Mbit/s. Onder of op de minimale snelheid kan het voorkomen dat de beeldkwaliteit op de app minder is.
  3. Met hoeveel apparaten kan ik de app gebruiken? Je kunt je met vier verschillende apparaten per account aanmelden. Hiervan kun je tot twee apparaten tegelijkertijd gebruiken.
  4. Kan ik de app gebruiken met het pakket TV op Vakantie Basis of Flex? Ja, je kunt binnen het recreatieseizoen (21 maart t/m 21 september) gebruik maken van de Canal Digitaal TV App. Maak je gebruik van het pakket TV op Vakantie Flex? Dan heb je de mogelijkheid om in te loggen als je pakket actief staat.
  5. Waarom zie ik niet dezelfde zenders als met mijn ontvanger? In de app bieden we een selectie van de meest bekeken zenders aan. Helaas kunnen we niet alle vrij-te-ontvangen zenders via de app aanbieden (dit zijn er nogal wat). Daarnaast hebben niet alle zenders toegestemd met het uitzenden via de app, en zijn we niet gemachtigd hun programmering aan te bieden.