Mijn-Canal-Digitaal

Als je een abonnement hebt op Canal Digitaal, kun je een Mijn Canal Digitaal account aanmaken. In deze omgeving kun gemakkelijk je persoonlijke gegevens, rekeningnummer of abonnement wijzigen.


Heb je nog geen account? Account aanmaken

Heb je al wel een account maar weet je je wachtwoord niet meer? Dan kun je een nieuw wachtwoord aanvragen


Persoonlijke gegevens


Wil je gegevens inzien of wijzigen via Mijn Canal Digitaal? Maak dan een keuze uit de onderstaande opties voor meer informatie.



Tenaamstelling van je abonnement wijzigen

Omdat de tenaamstelling van het abonnement vastligt in het contract, kun je die niet zonder meer wijzigen in je Mijn Canal Digitaal account. Wil je de tenaamstelling wijzigen in verband met spel- of typfouten? Neem dan contact op met onze klantenservice, onze medewerkers kunnen kleine foutjes gemakkelijk handmatig aanpassen.

Wil je de tenaamstelling wijzigen in verband met een overname van het contract? Dan kun je gebruik maken van het smartcard-overnameformulier. Meer informatie over smartcard overnames vind je op de volgende pagina.

Informatie over smartcard overname

Je gebruikersnaam wijzigen

Je gebruikersnaam kun je makkelijk wijzigen in Mijn Canal Digitaal. Direct nadat je inlogt kom je op je profielpagina.

Je kunt je gebruikersnaam (dit is het e-mailadres waarmee je inlogt) wijzigen door de volgende stappen te volgen.

Stap 1: klik op de pagina "Profiel" op "Gebruikersnaam wijzigen".
Stap 2: vul je nieuwe gebruikersnaam in en klik op "Opslaan".


Je wachtwoord wijzigen

Je wachtwoord kun je makkelijk wijzigen in Mijn Canal Digitaal. Direct nadat je inlogt kom je op je profielpagina. Je wijzigt je wachtwoord als volgt.

Stap 1: Stap 1: klik op de pagina "Profiel" op "Gebruikersnaam wijzigen".
Stap 2: Stap 2: vul je nieuwe wachtwoord tweemaal in en klik op "Opslaan".

Je wachtwoord dient te bestaan uit:
- Ten minste 8 karakters
- Ten minste één hoofdletter
- Minimaal 1 speciaal leesteken



Opmerking: als je je wachtwoord wijzigt in je Mijn Canal Digitaal wijzig je dit ook voor de Canal Digitaal TV App. Log hier dus ook in met je nieuwe gebruikersnaam en/of wachtwoord.

Je huidige contract bekijken

Je kunt je huidige contract gemakkelijk bekijken in je Mijn Canal Digitaal. Hier vind je (per smartcard) je huidige abonnementsvorm en contract-einddatum. Heb je een maandelijks opzegbaar contract? Dan wordt de laatste dag van de huidige maand getoond.

Je contractdata inzien
Om je huidige abonnement in te zien log je in op Mijn Canal Digitaal. Klik bovenin op de knop "Abonnement". Selecteer de smartcard waarvan je de abonnementsgegevens wilt zien. Hier vind je de volgende gegevens.


Klantnummer Dit je klantnummer.
Contractnummer Dit is het referentienummer van je contract.
Zenderpakketten Dit zijn de abonnementen die op de geselecteerde smartcard aanstaan. Hier kunnen meerdere pakketten getoond worden.
Einddatum contract Dit is de einddatum van het abonnement (de datum tot wanneer het abonnement loopt). Heb je een Vol- of Bomvol abonnement? Dan zie je maar een "virtuele" smartcard.

Voorbeeld




Abonnement


Registreer een extra kaart, beheer je zenderpakket of plan je vakantiemaanden voor TV op Vakantie Flex.



Je zenderpakket uitbreiden

Je kunt je huidigde zenderpakket(ten) gemakkelijk uitbreiden via je Mijn Canal Digitaal account. Zo kies je vanuit je luie stoel de beste extra abonnementen voor thuis of op vakantie. Een upgrade wordt direct verwerkt en is binnen maximaal één uur zichtbaar met je ontvanger.


Volg de volgende stappen om het zenderpakket op een of meerdere van je abonnementen uit te breiden.


  1. Log in op je Mijn Canal Digitaal
  2. Klik bovenaan op de knop "Abonnement".
  3. Selecteer de smartcard die je wilt wijzigen.
  4. Klik op "Wijzig abonnement".
  5. Kies je nieuwe zenderpakket en/of kies een nieuwe uitbreiding onder "Aanvullende opties".
  6. Controleer je bestelling in het winkelmandje aan de rechterzijde (op je computer) of onderaan (op mobiel).
  7. Klik op "Ga verder met je bestelling" en klik "Plaats je bestelling" om de upgrade te voltooien.

Het kan maximaal één uur duren voordat de wijziging zichtbaar is.

Een extra smartcard registreren

Als je al een smartcard met een abonnement hebt kun je een extra smartcard registreren. Zo kun je op de slaapkamer of in je tuinhuisje een extra tv aansluiten. Je kunt op één hoofdabonnement vanaf Rijk maximaal 2 extra kaarten (of ontvangers met geïntegreerde smartcard) registreren.


Als je de extra smartcard/ontvanger via onze webshop of via een dealer of installateur in bezit gekregen hebt kun je de registratie beginnen. Log in op Mijn Canal Digitaal met je gebruikersnaam en wachtwoord en klik bovenaan op het kopje "Extra smartcard registreren".


  1. Vul het smartcardnummer in. Bij de ontvanger met geïntegreerde smartcard vind je het nummer op de sticker van de verpakking.
  2. Klik op "Valideren", bij een geldig smartcardnummer verschijnt onderaan het veld de knop "Ga verder".
  3. Klik op "Ga verder om door te gaan met de registratie".

Opmerking
Kies je voor een optiepakket op een extra smartcard, dan zal je de zenders van dit pakket ook alléén op de extra kaart ontvangen”.

Dit is alleen wel niet specifiek voor extra kaarten. Optiepakket zal sowieso alleen beschikbaar zijn op de kaart waar je het optiepakket op activeert, dit geld dus niet alleen voor wanneer je het pakket op een extra kaart zet.

Activeer je het optiepakket op de hoofdkaart, dan zijn de zenders ook beschikbaar in onze app. Activeer je het optiepakket echter op een extra kaart, dan niet.

Je vakantiemaanden plannen

Met je TV op Vakantie Flex abonnement bepaal je zelf wanneer je abonnement aan staat. Plan je vakantiemaanden gemakkelijk zelf in via je Mijn Canal Digitaal

  1. Log in op je Mijn Canal Digitaal.
  2. Klik op het tabblad "Abonnement".
  3. Selecteer de smartcard waar je het TV op Vakantie Flex abonnement hebt.
  4. Klik op "Plan je Flex".
  5. Selecteer de datum waarop je je abonnement wilt laten ingaan en klik "Bevestigen".
  6. Klik nogmaals op bevestigen om de maanden in te plannen.

Ouderlijktoezichtscode resetten

Als je een abonnement hebt bij Canal Digitaal is je pakket standaard voorzien van een aantal erotische zenders. Leuk voor avondje romantiek maar minder geschikt voor jeugdige kijkers. Met een ontvanger van Canal Digitaal moet je een pincode invullen om de zender te kunnen zien.


Wil je je ouderlijktoezichtscode resetten? Dan kun je dit doen via je Mijn Canal Digitaal.


Heb je op je ontvanger met geïntegreerde smartcard een ouderlijk toezicht code ingesteld, en ben je deze vergeten? Dan kun je deze resetten in je Mijn Canal Digitaal. Opmerking: met deze optie kun je alléén de ontvangers met geïntegreerde smartcard bedienen.

  • M7 MZ-101
  • M7 MZ-102
  • M7 MP-201

Volg de volgende stappen om de reset uit te voeren.

  1. Zorg dat je ontvanger aan staat.
  2. Log in op Mijn Canal Digitaal.
  3. Klik bovenaan op de knop "Instellingen".
  4. Klik bij 'Ouderlijktoezicht' op "Reset".
  5. Binnen één uur wordt de code gereset naar de standaardcode (1234).


Canal Digitaal Chat

  • vandaag

  • Welkom bij Canal Digitaal
  • Ben je al klant van Canal Digitaal?

  • Ja

    Nee

  • Ja

  • Nee

  • Login met je emailadres en wachtwoord.


    Loginnaam vergeten.
    Wachtwoord vergeten
    Ik heb nog geen inloggegevens
    Ik ben nog geen klant

  • Ja

  • Nee

  • Leuk dat je bij ons komt kijken!


De verbinding met het Canal Digitaal-team is niet gelukt
Voer een bericht in!
Ongeldig telefoonnummer
Het geselecteerde bestandsformaat wordt niet ondersteund
Chatbot