K524 of S004 – Geen Signaal

Als je alle apparatuur hebt aanstaan maar je krijgt de foutcode K524 of S004. Of je krijgt alleen zwart beeld of de melding "geen signaal" te zien, dan krijgt de televisie of ontvanger geen signaal om te tonen. De melding die je krijgt kan verschillen per gebruikte ontvanger. Hoe je dit kunt oplossen vind je hieronder.

Signaalproblemen verhelpen
Geen signaal

K507 of S003 – Gecodeerd signaal of geen rechten

Als je je smartcard of ontvanger langere tijd niet gebruikt, verlopen de rechten voor je abonnement. Dit betekent niet dat je abonnement niet meer actief is, maar dat je abonnement versleuteld is. Je kunt dit probleem gemakkelijk zelf verhelpen, waardoor je binnen één uur weer beeld kunt hebben. De melding die je krijgt kan verschillen per ontvanger in gebruik.

Coderingsproblemen verhelpen
Gecodeerd signaal

Blokken of haperend beeld

Wanneer je op een of meerdere zenders last hebt van blokken of haperend (soms stilstaand) beeld, kan dit meerdere oorzaken hebben. Meestal hebben de problemen te maken met de afstelling van je schotel.

Signaalproblemen verhelpen
Haperend beeld

Foutmelding in beeld

Krijg je een foutmelding in beeld? Bekijk dan de lijst met foutcodes voor informatie over de mogelijke oorzaken

Foutcodes verhelpen
Foutmeldingen

Problemen met je afstandsbediening

Merk je dat de bediening van je ontvanger niet werkt zoals gewend bent? Check of je het probleem kan oplossen met de stappen op de volgende pagina.

Problemen met afstandsbediening verhelpen
Afstandsbediening