Ervaar je problemen met het gebruik van je CI-module in combinatie met de ingebouwde DVB-S2 satelliettuner? Lastig! Maak een keuze uit de onderstaande opties voor meer informatie over het oplossen van dit soort problemen.



overnemen

Geschikte TV of ontvanger

Maak je gebruik van onze nieuwe CAM803 CI+ module? Dan is het erg belangrijk dat je zeker weet dat je tv of ontvanger geschikt is voor CI+. Oudere tv's of ontvangers zijn dat vaak niet, je kunt dan met deze module geen beeld krijgen. Controleer de handleiding van je tv of ontvanger om het zeker te weten.

Meer over de CAM803

Oplossingen

  1. Geen beeld met de CI-module Als je geen beeld hebt, of een foutmelding krijgt tijdens het bekijken van je abonnementszenders, dan is het van belang om te controleren of dit probleem wordt veroorzaakt door het signaal, of door de rechtenvoorziening van je smartcard/module.

    Om een signaalprobleem uit te sluiten controleer je de vrij te ontvangen testzenders.

    Controleer Canal Digitaal Info en Nieuws (deze vind je op kanaal 44). Heb je hier geen beeld? Dan speelt er mogelijk een probleem met de ontvangst van een of meerdere satellieten.
  2. Gecodeerd signaal of geen rechten Heb je wel beeld op de vrij te ontvangen zenders, maar geen beeld op de abonnementszenders? Dan ligt het probleem waarschijnlijk aan de rechtenvoorziening van je abonnement.

    Controleer de plaatsing van de module
    Om rechten te krijgen voor je zenders moet de CI-module op de juist wijze geplaatst te worden. Controleer of de module op de juiste wijze in de TV zit. In de meeste gevallen moet deze ingestoken zijn met de afbeelding van de tv af.

    Losse smartcard?
    Ook met een CI-module met losse smartcard plaats je de module met de afbeelding van de tv af. Plaats de smartcard met de goudkleurige chip richting de afbeelding.
    cimod camcimod cam
  3. Cicam pincode gevraagd Het kan voorkomen dat je TV een pincode vraagt voor de CICAM op het moment dat je de CI+ module CAM-701 installeert. Je kunt deze pincode aanpassen in het menu van de televisie.

    1. Kies in het menu "CICAM PIN Manager".
    2. Toets de pincode "1234", dit is de standaard ingestelde pincode.
    3. Let op: kies hier eerst 'Klaar' en daarna OK.

    Lukt dit niet? Probeer het dan op de volgende manier.

    1. Navigeer naar het CAM-menu.
    2. Kies 'Oudelijk toezicht' en druk op OK.
    3. Kies 'Leeftijdsgrens wijzigen' en druk op OK.
    4. Voer de PIN '1234' in en druk op OK.
    5. Verlaat het menu door op BACK of EXIT te drukken.