Krijg je de melding "geen signaal" op je tv of wordt het beeld verstoord weergegeven? Dat is vervelend, vooral als je net voor een programma gaat zittten of een opname hebt ingepland. Volg de volgende stappen om te kijken of je deze storing zelf kunt verhelpen. Krijg je deze melding alleen op bepaalde zenders dan kan het zijn dat je je zenderlijst opnieuw moet inladen. Bekijk onze instructies.



Slecht weer of storing

Als het erg slecht weer is kan het voorkomen dat je beeld stoort of je de melding "geen signaal" krijgt. Bij een goed uitgerichte schotel mag dit uitsluitend voorkomen bij de extreme weersomstandigheden.

  • Hagel en onweer
  • Hevige sneeuwval

Behalve op je eigen locatie kan extreem slecht weer op zogenaamde uplinklocaties (waar het signaal naar de satelliet gestuurd wordt) vergelijkbare problemen opleveren.

Let op: heeft het gesneeuwd? Kijk dan even of de schotel en ontvangstkop sneeuwvrij zijn.

Vrij zicht op het zuiden

blokkade schotel

Is er iets veranderd in het zicht van de schotel? Dan kan het zijn dat iets het "zicht" van de schotel blokkeert. Hierdoor kan het signaal van de satelliet de schotel niet bereiken.

Vaak zijn hoge bomen of gebouwen in de buurt de boosdoener.

Bekabeling controleren

Om goed signaal te kunnen krijgen is het belangrijk dat je gebruik maak van goede bekabeling. Controleer daarom de coax-kabel (die van de ontvanger naar de schotel loopt).

  • Zorg dat de kabel niet langer is dan 20 meter
  • Zorg dat de kabel in goede staat is (niet geknakt of gerafeld)
  • Zorg dat de kabel met beide einden goed zit vastgeschroefd
Tip 1: heb je een ontvangstkop met meerdere coax-poorten? Sluit dan de kabel aan op een van de andere andere aansluitingen. Zo kun je uitsluiten of het probleem door de ontvangstkop wordt veroorzaakt.

Diseqc instellingen controleren

Heb je zelf aanpassingen gemaakt in de DiSeqC instellingen dan kan dit er voor zorgen dat je geen signaal meer krijgt. Kies welke ontvanger je gebruikt voor aanpassing van de DiSEqC instellingen.

MZ-101 en MP-201
MZ-102
Sat801
Philips/M7 DSR7121, DSR7141, DSR8121 en DSR8141

Zie ons technisch overzicht om te kijken op welke positie welke zender zit.


MZ-101 en MP-201

  • • Druk op de knop MENU op de afstandsbediening van de ontvanger.
  • • Kies voor Instellingen > Installatie
  • • Selecteer DiSEqC-instelling en druk op OK
  • • Selecteer Standaard configuratie en druk op OK om de scan te starten.

De ontvanger zal nu automatisch de standaard poorten in de DiSEqC-configuratie zetten:
Poort A: Astra 1 19.2
Poort B: Astra 3 23.5
Poort C: Astra 2 28.2 (alleen te ontvangen met Triple LNB)
Poort D: Hotbird 13.0 (niet te ontvangen met onze apparatuur)

Let op!
Voor een Canal Digitaal Single LNB komt alleen de satelliet door die op DiSEqC Poort A is toegewezen. Voor Nederlandse zenders stel je dus alleen de Astra 23.5 in op Poort A:
Poort A: Astra3 23.5E
Poort B: Geen
Poort C: Geen
Poort D: Geen
Maak je gebruik van een automatische schotel? Dan kan het raadzaam zijn om Astra 1 19.2 handmatig toe te wijzen aan poort A, de overige poorten blijven dan leeg. Zo kan je gebruik blijven maken van het bedieningspaneel van de schotel zonder dat de schotel zelf probeert uit te richten.

 



MZ-102

  • • Druk op de knop MENU op de afstandsbediening van de ontvanger.
  • • Kies voor Instellingen > Installatie
  • • Selecteer LNB instellen & uitrichten en druk op OK
  • • Selecteer DiSEqC-configuratie en druk op
  • • Selecteer Standaard DiSEqC - instelling en druk op OK

In dit scherm kun je de benodige satelliet selecteren om de DiSEqC aan te passen. Selecteer de salelliet waarvan je de DiSEqC-poort wilt wijzigen en druk op OK.

Let op!
Voor een Canal Digitaal Single LNB komt alleen de satelliet door die op DiSEqC Poort A is toegewezen. Voor Nederlandse zenders stel je dus alleen de Astra 23.5 in op Poort A:<
Poort A: Astra3 23.5E
Poort B: Geen
Poort C: Geen
Poort D: Geen

 



SAT-801

  • • Druk op de menuknop op de afstandsbediening van de ontvanger
  • • Selecteer 'Installatie' en druk op OK
  • • Selecteer 'LNB Configuratie' en druk op OK
  • • Hier kan per satelliet een DiSEqC worden toegewezen, door het nummer dat bij DiSEqC 1.0 staat (#1, #2, etc.) aan te passen. 

Let op!
Bij een standaard Duo- of TripleLNB is het niet nodig om de DiSEqC instellingen aan te passen. Deze staat standaard goed ingesteld op:
DiSEqC #1: ASTRA 1 (19.2E)
DiSEqC #2: ASTRA 3 (23.5E)
DiSEqC #3: ASTRA 2 (28.2E, alleen te ontvangen met TripleLNB)
DiSEqC #4: Hotbird (13.0E, niet te ontvangen met CD apparatuur)

Voor een Canal Digitaal Single LNB komt alleen de satelliet door die op DiSEqC A is toegewezen. Voor Nederlandse zenders stel je dus alleen de Astra 23.5 in op DiSEqC 1 :
DiSEqC #1 - ASTRA 3 (23.5E)
DiSEqC #2 – Geen
DiSEqC #3 – Geen
DiSEqC #4 – Geen

 



M7/Philips/Pace DSR Ontvangers

  • • Druk op de menuknop op de afstandsbediening van de ontvanger.
  • • Selecteer 'Instellingen' en druk op OK
  • • Selecteer 'Satellietontvanger' (PIN:1234)
  • • Selecteer 'Uitgebreide informatie' en druk op OK
  • • Selecteer 'Snel zenders laden' en druk op OK
  • • Selecteer 'Wijzig DISEqC instellingen' en druk op OK
  • • Er worden 4 DiSEqC poorten getoond: A B C en D. Selecteer DiSEqC A en druk op OK
  • • Aan de rechterzijde wordt een menu getoond waar de juiste satelliet geselecteerd kan worden
  • • Kies de juiste satelliet en druk op OK
  • • Doe hetzelfde voor de overige DiSEqC poorten
  • • Selecteer 'Opnemen' en druk op OK om de instellingen op te slaan

Let op!
Bij het gebruik van een Canal Digitaal Duo- of Triple LNB hoeven de DiSEqC instellingen niet gewijzigd te worden, deze staan standaard goed:
DiSEqC A: Astra 1 (19.2)
DiSEqC B: Astra 3 (23.5)
DiSEqC C: Astra 2 (28.2, alleen te ontvangen met Triple LNB)
DiSEqC D: Hotbird (13, niet te ontvangen met CD apparatuur)

Voor een Canal Digitaal Single LNB komt alleen de satelliet door die op DiSEqC poort A is toegewezen. Voor Nederlandse zenders stel je dus alleen de Astra 23.5 in op Poort A:
DiSEqC A: Astra 3 (23.5)
DiSEqC B: Geen
DiSEqC C: Geen
DiSEqC D: Geen



Canal Digitaal Chat

  • vandaag

  • Welkom bij Canal Digitaal
  • Ben je al klant van Canal Digitaal?

  • Ja

    Nee

  • Ja

  • Nee

  • Login met je emailadres en wachtwoord.


    Loginnaam vergeten.
    Wachtwoord vergeten
    Ik heb nog geen inloggegevens
    Ik ben nog geen klant

  • Ja

  • Nee

  • Leuk dat je bij ons komt kijken!


De verbinding met het Canal Digitaal-team is niet gelukt
Voer een bericht in!
Ongeldig telefoonnummer
Het geselecteerde bestandsformaat wordt niet ondersteund
Chatbot