Vanaf 3 december 2019 biedt Canal Digitaal een nieuwe gratis dienst aan: programma’s opnemen ‘in de cloud’. Hiermee neem je programma’s op via internet. Zo hoef je nooit meer je favoriete film of programma te missen! In dit blogartikel lees je alles wat je daarover moet weten.
Met opnemen in de cloud kun je al je favoriete programma’s opnemen van een geselecteerde serie zenders. Je neemt op via internet en je opnames worden opgeslagen op een webserver.
Als je de programmadetails bekijkt bij een programma zul je zien dat er vanaf 3 december ineens een knopje ‘opnemen’ beschikbaar is bij een groot aantal zenders. De opnameknop is beschikbaar op de Canal Digitaal TV App voor mobiele apparaten (iOS & Android), livetv.canaldigitaal.nl en de Smart TV App.
Omdat je opneemt via internet is deze dienst dus alleen beschikbaar voor met internet verbonden apparaten.
Het werkt als volgt: Als je naar de detailpagina van een programma gaat (door op het programma te drukken) zie je de knop ‘Opnemen’. Zie je deze knop niet? Ga dan terug naar de homepagina en druk rechtsonder op je avatar. Druk onder instellingen op ‘type opnames selecteren’ en zet daar een vinkje bij ‘Opnames (internet)’. Alle opnames blijven 3 maanden beschikbaar om terug te kijken*.
Stappenplan
Let op: deze dienst is beschikbaar vanaf 3 december.
Het verschilt per pakket hoeveel uur je op kunt nemen en hoe lang je je opnames kunt bewaren. Bekijk hier per pakket de mogelijkheden.
De meeste zenders in je abonnement kun je opnemen via internet. Bekijk onze zenderlijst voor een precies overzicht.
Met de CANAL+ app kijk je tv op je smart-tv, smartphone, tablet of laptop. Lees hier hoe je stap voor stap de app downloadt voor jouw apparaten, hoe je inlogt en daarna een programma kijkt of een film of serie streamt.