Alles-in-1

  1. Waarom bieden jullie niet alle zenders die wél via Canal Digitaal via de schotel verkrijgbaar zijn? De techniek is anders, waardoor je met interactieve tv via internet geen vrij te ontvangen kanalen ontvangt.
  2. Kan ik tv via internet ook rechtstreeks bij Canal Digitaal bestellen? Tv via internet is te bestellen via andere partijen. Doe de postcodecheck en ontdek voor welk pakket jij in aanmerking komt.
  3. Welke interactieve functies zijn er bij tv via internet van Canal Digitaal? De interactieve functies bij tv via internet van Canal Digitaal tv zijn Live tv pauzeren, opnemen, Begin Gemist (start je programma opnieuw op) en TV Gemist tot 7 dagen terug. Deze opties verschillen per zender. Daarnaast heb je nog toegang tot Films & Series, onze video-on-demanddienst.
  4. Welke zenders biedt Canal Digitaal? Bekijk hier het zenderaanbod.
  5. Hoeveel programma’s kan je tegelijk opnemen en hoelang blijven deze bewaard met tv via internet van Canal Digitaal? Je hebt 100 uur aan opslagruimte om op te nemen, je opnames worden maximaal 1 jaar bewaard.
    Met uitzondering van de zender FOX. Deze opnames zijn 180 dagen te bewaren.
  6. Betaal ik extra voor interactieve tv? Nee, deze dienst krijg je gratis bij je televisieabonnement.
  7. Hoe kan ik interactief kijken op mijn verschillende apparaten? Sluit je HD-ontvanger met een internetkabel aan op je modem. Je vindt vervolgens alle opties op de afstandsbediening van de tv-ontvanger. Liever kijken op je telefoon? Ga naar de Google Play Store of iOS App Store, download de Canal Digitaal TV App en log in. De TV App krijg je gratis bij je abonnement of schaf de TV App los aan. Als je op je computer (of Mac) wilt kijken, hoef je geen app te installeren. Ga naar livetv.canaldigitaal.nl, log in en geniet van het beste van Nederlandse tv. Kijk in de appstore van je smart-tv of de gratis Smart TV App van Canal Digitaal ook (al) op jouw tv beschikbaar is.
  8. Is glasvezel al beschikbaar in mijn regio? Doe de postcodecheck en ontdek welk tv-abonnement bij jou leverbaar is.
Meer vragen over Alles-in-1

TV via satelliet

Op Vakantie

  1. Wat is Canal Digitaal Op Vakantie? Met Canal Digitaal Op Vakantie tv-pakket kijk je het beste van Nederlandse televisie gewoon live op vakantie. Nieuws, entertainment, series, films, documentaires: je neemt het allemaal mee. Dankzij satelliet heb je in bijna heel Europa een superieur beeld- en geluidssignaal. Zo ben je niet afhankelijk van andermans wankele wifi, haperende streams of vertraagd geluid en hoef je niet bang te zijn voor een hoge telefoonrekening.
  2. Wat heb ik nodig om te kijken? Canal Digitaal biedt televisie via de satelliet aan. Om dit te ontvangen heb je een tv-pakket nodig, schotelantenne en een ontvanger met een geïntegreerde smartcard of CI+-module. We bieden een complete, alles-in-één-vakantieset aan.
  3. Wat kost het? Op Vakantie Basis tv-pakket, waarbij je van maart tot september kijkt, kost € 15,95 per maand. Op Vakantie Flex 3, met 3 maanden kijktegoed die je zelf in kunt plannen, kost € 25 per maand en je zit niet vast aan een abonnement. Op Vakantie Flex 6, met 6 maanden kijktegoed die je zelf in kunt plannen, kost € 20 per maand en je zit niet vast aan een abonnement.
  4. Hoe werkt het bestellen? Kies het tv-pakket. Daarna kies je jouw apparatuur (we bieden een complete, alles-in-één-vakantieset) en kun je bestellen. Je ontvangt het tv-pakket met de apparatuur van jouw keuze binnen 2 werkdagen. In het pakket vind je alle informatie voor een eenvoudige installatie. Ben je niet tevreden? We bieden je 14 dagen niet-goed-geld-teruggarantie.
  5. Hoe installeer ik het? De installatie kun je eenvoudig zelf doen. Gebruik hiervoor de eenvoudige handleiding (PDF) en Instructievideo.
  6. Ik heb nog meer vragen Die beantwoordt onze klantenservice graag! Bel ons op 088-0038555 (lokaal tarief).
Meer vragen over tv-kijken op vakantie

Thuis

  1. Wat heb ik nodig om Canal Digitaal te kijken? Canal Digitaal biedt televisie aan via de satelliet en internet. Om dit te ontvangen heb je een schotelantenne, een ontvanger met een geïntegreerde smartcard of CI+-module en een tv-pakket nodig. Uiteraard bieden we ook een handige complete set aan.. Vertel me meer
  2. Heeft Canal Digitaal ook interactieve tv? Ja, dat is beschikbaar als je onze interactieve HD-ontvanger of HD-recorder bestelt. Deze kun je aansluiten op internet. Om optimaal van onze diensten gebruik te maken moet je internetsnelheid minimaal 4 Mb/s zijn.
  3. Hoe installeer ik Canal Digitaal? De installatie kun je eenvoudig zelf doen. Gebruik hiervoor de eenvoudige handleiding (PDF) en onze instructievideo. Kom je er dan toch niet uit neem dan contact op met een van onze installateurs bij jou in de buurt via Verkooppuntenof bestel via onze klantenservice een monteur.
  4. Kan ik Canal Digitaal op meer televisies en apparaten ontvangen? Jazeker! Je kunt ook voor je tweede of derde televisie een abonnement afsluiten. De abonnementskosten hiervan zijn € 9,50 per extra aansluiting per maand. Per aan te sluiten tv-toestel heb je een ontvanger of CI+-module nodig. Je kunt ook onze Canal Digitaal TV App installeren op jouw smartphone, tablet of laptop om met meer personen tegelijk te kijken.
  5. Kan ik ook in het buitenland gebruikmaken van Canal Digitaal? Dat is mogelijk. Satelliet-tv is niet beperkt tot de landsgrenzen. Je kunt dus overal in Europa kijken naar televisie van Canal Digitaal. Je kunt ook op een buitenlands adres jouw abonnement bij Canal Digitaal registreren en zelfs de apparatuur op een buitenlands adres ontvangen. Vertel me meer
  6. Ik heb nog een andere vraag! Die beantwoordt onze klantenservice graag! Bel ons op 088 – 003 85 55 of stel een vraag via de chat
Meer vragen over thuis tv-kijken

In Nederland en erbuiten

  1. Kan ik ook in het buitenland tv-kijken met Canal Digitaal? Dat is zeker mogelijk. Satelliet televisie is niet beperkt tot de landsgrenzen. Je kunt dus overal in Europa kijken naar televisie van Canal Digitaal. Voor een volledig overzicht van onze tv- en radiozenders in het buitenland klik hier
  2. Ik heb een huis in het buitenland kan ik hier Canal Digitaal bestellen? Je kunt ook op een buitenlands adres jouw abonnement bij Canal Digitaal registreren en zelfs de apparatuur op buitenlands adres ontvangen. Wil je gebruikmaken van een monteur aan huis? Neem dan contact op met een van onze dealers in het buitenland
  3. Is het mogelijk de apparatuur te versturen naar een buitenlands adres?
  4. Welk abonnement is het meest geschikt voor tv in mijn vakantiehuis? Huur je een vakantiehuis of maak je alleen gedurende het vakantieseizoen (van 21 maart tot 21 september) gebruik van je eigen vakantiehuis? Dan raden we je onze abonnement Op Vakantie Basis aan. In deze periode ontvang je voor €15,95 p/mnd alle bekende Nederlandse radio- en tv-zenders (inclusief regionale zenders). Daarnaast ontvang je meer dan 170 vrij-te-ontvangen tv- en radiozenders. In de periode tussen 21 september en 21 maart zijn alleen de vrij-te-ontvangen tv- en radiozenders beschikbaar.

    Heb je een eigen vakantiehuis en ga je ook in de winter naar dit adres, dan raden wij je Op Vakantie Flex 3 of 6 aan, vanaf € 20 per maand. Hiermee kun je 3 of 6 maanden naar keuze via een laptop, smartphone, tablet of je tv gewoon blijven kijken naar Nederlandse zenders. In bijna heel Europa!
  5. Werkt interactieve tv van Canal Digitaal ook in het buitenland? Ja, onze interactieve diensten zoals Begin Gemist, TV Gemist en het kijken van Films & Series on demand, kan ik het buitenland via de Canal Digitaal TV App of via onze interactieve ontvangers (M7 MZ-101/MZ-102/MP-201). De gratis Smart TV App werkt alleen in Nederland.
  6. Wat heb ik nodig om Canal Digitaal tv te kijken in het buitenland? Om dit te ontvangen heb je een schotelantenne, een ontvanger met een smartcard en een tv-pakket nodig. Uiteraard bieden we naast een complete startersset (inclusief muurbeugel) ook een handige recreatieset aan, inclusief een driepoot voor naast je vakantieadres. Vertel me meer Onze apparatuur is gemakkelijk zelf te installeren. Kom je er zelf niet uit neem dan contact op met onze klantenservice of een van onze dealers in bij jou in de buurt (ook in het buitenland). Meer informatie over onze installatieservice klik hier. Meer informatie over onze dealers in het buitenland klik hier
  7. Ik heb nog een andere vraag! Die beantwoordt onze klantenservice graag! Bel ons op 088 – 003 85 55 of stel een vraag via de chat.
Meer vragen over tv-kijken buiten Nederland

Canal Digitaal TV App

Via Mobiele App

  1. Waar heb ik allemaal toegang tot met de TV App? Live toegang tot alle tv-programma’s van de zenders die in jouw pakket zitten. Kijk het live of kijk tot 7 dagen terug. In alle EU-landen en op maar liefst 5 apparaten tegelijkertijd. Daarnaast kan je genieten van een groot aanbod aan films on demand.
  2. Op welke apparaten kan ik kijken? Je kan kijken op je smartphone, tablet, je laptop of pc. En als je de gratis Smart TV App download kijk je via een app op je smart-tv. De mobiele app download je gratis via de App Store of Google Play. Of kijk via je browser. Als Canal Digitaal-klant heb je al gratis toegang tot de Canal Digitaal TV App. Dus je ziet al alles. Klik hier om in te loggen
  3. Hoe werkt de eerste maand gratis? De eerste maand nemen wij voor onze rekening, net als de eenmalige kosten. Daarna start je betaalde abonnement. Je kunt dit per maand opzeggen. Houd rekening met een maand opzegtermijn.
  4. Ik ben al Canal Digitaal-klant, wat nu? Als Canal Digitaal-klant heb je al gratis toegang. Dus je ziet al alles! Log in
  5. Uit welke abonnementen kan ik kiezen? Voor Vol betaal je slechts € 11,95 per maand, voor Bomvol € 14,95 per maand.
  6. Hoe kan ik op mijn tv-scherm kijken? Met de Canal Digitaal Smart TV App kan je op een groot scherm kijken. Heb je geen geschikte smart tv? Stream dan je favoriete programma naar je grote scherm via Chromecast of Apple AirPlay.
  7. Hoe betaal ik? Je betaalt via automatische incasso. Rond de 27e van de maand incasseren we het abonnementsgeld voor de maand erop. Je betaalt dus altijd een maand vooruit. Dit is conform de machtiging die je aan Canal Digitaal afgeeft. Je digitale nota staat minimaal drie dagen van tevoren klaar in je Mijn Canal Digitaal.
  8. Hoe kan ik mijn abonnement stopzetten? Je abonnement stopzetten is makkelijk: Bel 088-003 85 55 (lokaal tarief). We zijn bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur. Houd rekening met een maand opzegtermijn.
  9. Kan ik mijn abonnement upgraden of downgraden? Upgraden kan makkelijk via Mijn Canal Digitaal. Wil je downgraden? Bel 088-003 85 55 (lokaal tarief). We zijn bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 09.00 tot 21.00 uur. Houd rekening met een maand opzegtermijn.
  10. Wat is mijn contractduur? Dit abonnement is contractvrij. Je hebt alleen een maand opzegtermijn.
  11. Heb ik 14 dagen herroepingsrecht? Als je jouw account activeert, dan vervalt het herroepingsrecht. Je kunt namelijk vanaf dat moment gelijk tv-kijken.
  12. Hoe neem ik de Smart TV-App in gebruik? Indien jouw smart tv geschikt is voor onze Smart TV-App kan je hierbij een Vol of Bomvol abonnement gratis gebruik van maken.
    • 1. Ga naar de appstore van jouw smart tv.
    • 2. Zoek op "Canal Digitaal". Wordt de app niet gevonden? Dan is de TV die je gebruikt waarschijnlijk niet geschikt.
    • 3. Installeer de Canal Digitaal Smart TV-App.
    • 4. Open de app als de installatie voltooid is.
  13. Kan ik opnemen met de Canal Digitaal TV App? Met uitzondering van onze Recreatie-abonnementen kan iedere Canal Digitaal-klant met de mobiele of de smart-tv app programma’s van een selecte groep zenders opnemen. Opnames worden bewaard ‘in the cloud’.
Meer vragen over tv-kijken via de mobiele app

Via Smart TV App

  1. Wat is de Canal Digitaal Smart TV App? Met de Canal Digitaal Smart TV App kijk je op je smart-tv direct naar je favoriete tv-programma’s, zonder kabels of kastjes. Je kan de Canal Digitaal Smart TV App downloaden in de appstore van je smart-tv.
  2. Hoe kan ik 30 dagen gratis kijken met de Smart TV App? Stap 1: Ga naar appstore van je smart-tv en zoek op ‘Canal Digitaal’.
    Stap 2: Download de app, start deze op en voer je telefoonnummer in.
    Stap 3: Klik op de link in de sms die je krijgt en kies een abonnement. Nadat je hebt besteld ontvang je een e-mail waarin wordt gevraagd een wachtwoord in te stellen. Je logt in op de  Smart TV App met je e-mailadres en dit wachtwoord. Je kijkt de eerste maand gratis.
     Klik hier voor een overzicht van tv-merken en –modellen waar je de Smart TV App op kunt gebruiken
  3. Welke smart-tv’s zijn geschikt voor de Smart TV App? Bekijk hier een overzicht van tv-merken en –modellen waar je de Smart TV App op kunt gebruiken.
  4. Ik ben al klant van Canal Digitaal, wat nu? Dan heb je al toegang tot de gratis Canal Digitaal Smart TV App!

    Stap 1. Ga naar de appstore van je smart-tv en zoek op ‘Canal Digitaal’.
    Stap 2. Download de app en start deze op.
    Stap 3. Log in met je gebruikersnaam en wachtwoord voor Mijn Canal Digitaal of scan de QR-code op je tv-scherm met de mobiele Canal Digitaal TV App (ga naar ‘Meer’ > ‘Tv koppelen met QR-code’).
  5. Welk abonnement moet ik kiezen om met de Smart TV App te kunnen kijken? Kies voor het abonnement Vol of Bomvol
  6. Welke zenders kan ik kijken met de Smart TV App? Klik hier welke zenders je kunt kijken
  7. Ik kan de Smart TV App niet vinden in de store van mijn smart-tv. Wat kan ik doen? Controleer de regio-instelling van je tv. Zet deze op ‘Nederland’ indien mogelijk. Indien je nu in de appstore van je tv geen resultaat krijgt op de zoekterm ‘Canal Digitaal’, dan is de Smart TV App op jouw tv helaas (nog) niet beschikbaar. Maar niet getreurd: houd de website van Canal Digitaal in de gaten want we blijven continu nieuwe tv-merken en -modellen voorzien van onze app.
    Om extra zenders te ontvangen via de Smart TV App is het belangrijk dat de hybridemodus wordt ingeschakeld. Dit moet je zelf doen via het instellingenmenu van je smart-tv:
    - Druk op de afstandsbediening op de ‘extra’-knop of de knop die dezelfde functie vervult.
    - Ga naar ‘Instellingen’.
    - Druk op ‘Installatie’ en kies ‘Satellietinstellingen’.
    - Druk op ‘Satelliet inschakelen’.
    - De Smart TV App kan nu niet alleen internetzenders vinden, maar ook zenders die alleen via de satelliet zijn te ontvangen.
  8. Hoe kan ik in de Smart TV App gebruikmaken van de satelliettuner van de tv? Om (ook) alle satellietzenders te kunnen ontvangen (inclusief vrij-te-ontvangen zenders) is het belangrijk dat de hybridemodus wordt ingeschakeld. Dit moet je zelf doen via het instellingenmenu van de Smart TV App:
    - Ga naar ‘Instellingen’ in het menu.
    - Druk op ‘Installatie’ en kies ‘Satellietinstellingen’.
    - Druk op ‘Satelliet inschakelen’.
    - De Smart TV App vindt nu niet alleen internetzenders, maar ook zenders die alleen via de satelliet zijn te ontvangen.
Meer vragen over tv-kijken via de smart-tv

Dit vinden onze fans van ons

Zo beoordelen klanten van Canal Digitaal ons product en onze service