Een bestaande smartcard activeren

Heb je geen beeld omdat je de smartcard of ontvanger een tijd niet hebt gebruikt? Dan kun je de smartcard gemakkelijk zelf heractiveren. 

  1. Zet je ontvanger aan op NPO1 HD.
  2. Wissel niet van zender.
  3. Na maximaal één uur heb je beeld.

Heb je na één uur nog geen beeld? Volg dan de volgende stappen:

  1. Reset de ontvanger door hem 30 seconden lang stroomloos te maken. Gebruik hiervoor de aan/uit-schakelaar op de achterzijde van de ontvanger (als die erop zit) of trek de stekker uit het stopcontact.
  2. Bij het gebruik van een losse smartcard: controleer of hij op de juiste manier in de ontvanger zit (verschilt per ontvanger). Reinig zonodig de goudkleurige chip met een schone, droge doek.

Een nieuw abonnement registreren

Als je een nieuwe smartcard of ontvanger hebt gekocht, dan kun je deze zelf registreren via deze pagina. Doe dit als je een nieuw hoofdabonnement wilt afsluiten.


Een tweede smartcard of ontvanger registreren

Heb je al een abonnement, en wil je een nieuwe smartcard of ontvanger registreren voor een tweede of derde kijkpunt? Log dan in op je Mijn Canal Digitaal.

Wat vind je van deze pagina?

Bedankt voor je feedback.

Goed! 😃
Kan beter 😐

Heb je nog vragen? Bekijk dan een van onze andere veelgestelde vragen, of neem contact op met de klantenservice.

Canal Digitaal Chat

  • vandaag

  • Welkom bij Canal Digitaal
  • Ben je al klant van Canal Digitaal?

  • Ja

    Nee

  • Ja

  • Nee

  • Login met je emailadres en wachtwoord.


    Loginnaam vergeten.
    Wachtwoord vergeten
    Ik heb nog geen inloggegevens
    Ik ben nog geen klant

  • Ja

  • Nee

  • Leuk dat je bij ons komt kijken!


De verbinding met het Canal Digitaal-team is niet gelukt
Voer een bericht in!
Ongeldig telefoonnummer
Het geselecteerde bestandsformaat wordt niet ondersteund
Chatbot