Een bestaande smartcard activeren

Heb je geen beeld omdat je de smartcard of ontvanger een tijd niet hebt gebruikt? Dan kun je de smartcard gemakkelijk zelf heractiveren. 

  1. Zet je ontvanger aan op NPO1 HD.
  2. Wissel niet van zender.
  3. Na maximaal één uur heb je beeld.

Heb je na één uur nog geen beeld? Volg dan de volgende stappen:

  1. Reset de ontvanger door hem 30 seconden lang stroomloos te maken. Gebruik hiervoor de aan/uit-schakelaar op de achterzijde van de ontvanger (als die erop zit) of trek de stekker uit het stopcontact.
  2. Bij het gebruik van een losse smartcard: controleer of hij op de juiste manier in de ontvanger zit (verschilt per ontvanger). Reinig zonodig de goudkleurige chip met een schone, droge doek.

Een nieuw abonnement registreren

Als je een nieuwe smartcard of ontvanger hebt gekocht, dan kun je deze zelf registreren via deze pagina. Doe dit als je een nieuw hoofdabonnement wilt afsluiten.


Een tweede smartcard of ontvanger registreren

Heb je al een abonnement, en wil je een nieuwe smartcard of ontvanger registreren voor een tweede of derde kijkpunt? Log dan in op je Mijn Canal Digitaal.

Veelbekeken blogberichten

Opnieuw uitrichten

Richt je je schotel zelf opnieuw uit? Dan hebben we handige tips die je helpen. Zo heb je altijd het beste beeld.

Schotel uitrichten

TV App installeren

Met je Canal Digitaal abonnement maak je gratis gebruik van de Canal Digitaal TV App. Zo kijk je overal waar je bent op je computer, laptop, tablet of Smart-tv.

TV App installeren

Deze week op tv

Geen idee wat je moet kiezen? Gelukkig hebben we onze tv-specialisten paraat, zij zoeken iedere week het beste van de Nederlandse tv bij elkaar.

Deze week op tv